کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

به رغم طراحی مجدد سنگین و تحمل رقابت در مقابل فیسبوک، گزارش درآمدی سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ برای اسنپ‌چت امیدوارکننده نبود. در این دوره، اسنپ‌چت با نرخ رشد پایین ۲.۱۳ درصدی، تنها به ۱۹۱ میلون کاربر فعال روزانه رسید، بیشتر از ۱۸۷ میلیون نفر در دوره‌ی پیش از آن، و در مقایسه با ۵.۵ درصد رشد در سه ماهه‌ی چهارم و نرخ وحشتناک ۲.۹ درصد در سه ماهه‌ی سوم که روندی بسیار کند را نشان می‌دهد. درآمد شرکت ۲۳۰.۷ میلیون دلار با سود هر سهم (EPS) کمتر از ۰.۱۷ دلار بود. این درحالی است که وال‌استریت ژورنال برای آن درآمد ۲۴۴.۵ میلیون دلار و EPS کمتر از ۰.۱۶ دلار را تخمین زده بود.
به نظر می‌رسد جهش ناگهانی رشد اسنپ‌چت در سه ماهه‌ی گذشته تنها یک اتفاق بود، در این زمان اسنپ فقط در بازار آمریکای شمالی یک میلیون کاربر جدید جذب کرد. اما اوضاع در واقع بدتر از آن چیزی است که دیده می‌شود. Evan Spiegel، مدیرعامل این شرکت در اظهار نظرش نوشت که در مقایسه با ۱۹۱ میلیون متوسط کاربر سه ماهه، " میانگین کاربران ما در ماه مارس از این هم پایین‌تر بود، اما همچنان اعداد و ارقام بالاتر از میانگین سه ماهه‌ی چهارم است."
اسنپ‌چت می‌رود تا با مشکلات بیشتری هم دست و پنجه نرم کند، آن هم در ارتباط با افزایش پایگاه کاربر فعال روزانه‌ی اینستاگرام با ۳۰۰ میلیون کاربر و WhatsApp Status با ۴۵۰ میلیون کاربر – که هر دو هم رقبای اصلی اسنپ‌چت هستند.
قیمت سهام اسنپ در معادلات پس از ساعات بورس ۱۵ درصد سقوط کرد و ۱۲ دلار معامله شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه