ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای آزادسازی تلفن بین‌الملل و واگذاری آن به بخش خصوصی از شهریورماه سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات تلفن بین‌الملل تاکنون در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت بوده، واگذاری آن به اپراتورهای بخش خصوصی با توجه به ضوابط و شرایطی که باید برای آن تعریف شود، اقدام ساده‌ای نیست.
وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: ترافیک بین‌الملل ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد و هزینه‌ی اصلی آن نیز هزینه‌ی ارزی است؛ این موضوع باعث شد در تعریف مدل‌های اولیه شرایط و ضوابط واگذاری ترافیک بین‌الملل به بخش خصوصی، زمان بیشتری اختصاص دهیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان اینکه تدوین مقررات واگذاری تلفن بین‌الملل مجددا در دستور کار قرار گرفته و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است، افزود: در این زمینه پیشنهاد شده است که موضوع از اپراتورها نیز نظرخواهی شود و در نهایت پس از اعمال نظرات این بخش، پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن بین‌الملل نهایی شده و در سال ۹۸ واگذار شود.
وی هدف از اجرای این طرح را خروج شرکت ارتباطات زیرساخت از بخش‌هایی از ارائه خدمات تلفن بین‌الملل و واگذاری آن به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: البته در هر صورت همچنان بخشی از کار، در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت باقی می‌ماند چرا‌که طبق قانون، ترافیک ارتباطات باید تحویل زیرساخت شود و از شبکه زیرساخت خارج و به بین الملل تحویل داده شود.
عباسی شاهکوه با بیان اینکه با انجام این طرح، دخالت زیرساخت در پروژه‌های مربوط به ارتباطات صوتی ایران و خارج، کاهش می‌یابد، ادامه داد: در مدل پیشنهادی ارائه شده به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بخشی از ارائه خدمات تلفن بین‌الملل که مربوط به انعقاد قرارداد با کریرهای خارجی (اپراتورها) می‌شود به بخش خصوصی واگذار می‌شود. به این معنی که اپراتورها از نظر قیمت با هم به توافق می‌رسند و خدمات ارائه می‌دهند. تنها در زمان عبور ترافیک، رد شدن از مسیر زیرساخت، انجام می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه تمامی اپراتورهایی که به لحاظ قانونی اجازه ارائه خدمات تلفن را دارند می‌توانند مجوز ارائه خدمات تلفن بین‌الملل را دریافت کنند، افزود: از این رو برای ارائه خدمات سمت کریر بین‌المللی به اپراتورها آزادی عمل داده می‌شود تا با تعامل با کریر، در فضای رقابتی قیمت و کیفیت مناسب‌تری را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات تلفن بین‌الملل می‌توانند با ایجاد فضای رقابتی در تعامل با کریرهای خارجی، کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تری را برای ارائه‌ی مکالمات بین‌الملل در اختیار کاربران قرار دهند و سرویس‌دهی بهتری به کاربران داشته باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه