امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، آسیب‌پذیری بحرانی شرکت سیسکو به شماره‌ی CVE-۲۰۱۸-۰۲۵۳ در محصول Cisco ACS دیده می‌شود.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در این باره اعلام کرد: محصول (Cisco Secure Access Control System) Cisco ACS به عنوان سرویس‌دهنده‌‌ی متمرکز احراز هویت و کنترل دسترسی، نقشی مهم، حساس و کاربردی‌ در مدیریت شبکه و زیرساخت بر عهده دارد.
از این رو یک آسیب‌پذیری با درجه‌‌ی خطر بحرانی (CVSS ۹.۸) در محصول فوق شرکت سیسکو ACS گزارش شده‌ است که به مهاجمان امکان اجرای کد از راه دور را می‌دهد.
این آسیب‌پذیری ناشی از تایید اعتبار نادرست پروتکل Action Message Format (AMF) است. این پروتکل مربوط به قالب پیام‌های عملیاتی است. مهاجم با سوء استفاده از این پروتکل می‌تواند یک پیام AMF حاوی کدهای مخرب را ایجاد و برای سیستم هدف ارسال کند و باعث اجرای کد دلخواه در سیستم قربانی شود.
آسیب‌پذیری فوق روی تمامی نسخه‌های نرم‌افزار Cisco Secure ACS با نسخه‌ی ۵.۸ و قبل از آن و وصله‌ی ۷ اثرگذار است.
مرکز ماهر از کاربران این سیستم خواست که برای رفع این آسیب‌پذیری نرم‌افزار ACS را به آخرین نسخه ارتقاء دهند. همچنین مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌ها، می‌توانند نسخه‌ی ACS به‌روز شده را از آدرس سایت شرکت سازنده دریافت کنند.
در یک ماه گذشته آسیب‌پذیری سیستم‌های سخت‌افزاری تحت شبکه‌‌ی شرکت سیسکو، باعث بروز حمله‌ی سایبری در دیتاسنترهای بیش از ۱۵۰ کشور شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه