امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

بر اساس اطلاعاتی از Wired، محققان شرکت امنیت تلفن Kryptowire متوجه شکاف امنیتی در گوشی‌های ZTE ،LG ،Essential و Asus شدند و مسئولین این شرکت‌ها قول داده‌اند وصله‌هایی برای این شکاف‌ها پیدا کنند. این شرکت تحقیقاتی به آسیب‌پذیری‌های امنیتی ناشی از کدهای نوشته شده توسط شرکت‌های ذکر شده اشاره کرد که کدها را برای ایجاد تغییرات در اندروید ایجاد کرده بودند.
بر طبق خبر Wired، محققان باگ‌های امنیتی را در نرم افزارهای ۱۰ گوشی مجزای اپراتورهای اصلی آمریکایی پیدا کردند. وقفه‌های امنیتی ایجاد شده با هکرها اجازه‌ی قفل کردن گوشی‌های افراد را از راه دور می‌دهد، یا به آن‌ها توانایی کنترل میکروفن‌ها و موارد بیشتری را می‌دهد – اگرچه در بسیاری از مواردی که محققان آن‌ها را با جزئیات بیان کرده‌اند، هکرها نیاز دارند تا کاربران برخی از انواع اپلیکیشن‌های مخرب را دانلود کنند تا مخربین بتوانند از حفره‌های موجود در این نرم‌افزارها استفاده کنند.
در تحقیقات Kryptowire آمده، آسیب‌پذیری‌های منتج شده از طبیعت باز اندروید است که به third-partyها اجازه‌ی تنظیم کد و تغییر دادن آن را برای دخالت یا ایجاد نسخه‌ی کاملا متفاوتی از اندروید می‌دهد. با این حال، همانطور که این محققان متوجه شدند، این سیستم باز همچنین می‌تواند منجر به ایجاد شکاف‌هایی در امنیت موبایل‌ها شود. Wired می‌گوید این تحقیق به نقص‌های موجود به عنوان مشکلی همه‌گیر در اندروید می‌نگرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه