موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ خرداد

این مجموعه، تا اینجا به عنوان بهترین های تلفن های هوشمند این شرکت با زیباترین ظاهر در نظر گرفته می شوند.


همان گونه که هر سال در Computex اتفاق می افتد، ASUS به معرفی تعدادی تلفن هوشمند پرداخته است. تنها این بار، خوش قیافه ترین گوشی، در حقیقت ابتدایی ترین مدل آن می باشد: ZenFone 3 . اگر به این فرصت دست پیدا کنید که بتوانید این گوشی 249 دلاری را در دست بگیرید حتما شگفت زده خواهید شد، زیرا در دست گرفتن آن در واقعیت به اندازه ی نگاه کردن به عکس های آن لذت بخش است و بخشی از این احساس خوب، می تواند به دلیل به کار رفتن فلز به کار رفته در قسمت پشت گوشی باشد. همچنین در مقایسه با مدل قبلی آن به نظر می رسد که از ارزش بیشتری برخوردار باشد. به خصوص به دلیل تغییر بدنه ی پلاستیکی آن به ترکیبی از قاب فلزی و پنل شیشه ای 2.5D . با این مقطع قیمتی ( با حافظه ی 3GB و حافظه ی ذخیره ی 32GB )، شکایت زیادی نمی توان داشت، اما باید از آن در زندگی واقعی استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا Snapdragon 625  با نیازهای شما همخوانی دارد یا خیر.


ZenFone 3 Deluxe نیز از این قاعده مثتثنی نیست. این گوشی از یک بدنه ی آهنی ضدضربه برخوردار است که در قسمت پشت آن، برای داشتن یک عملکرد ارگونومیک بهتر، یک انحنای ظریف و ماهرانه قرار دارد. و برخلاف بیشتر گوشی های فلزی که در بازار در حال رقابت هستند، Delux توانسته است تا بیشتر باندهای آنتن خود را پوشش دهد و تنها بخشی از شیارهای آن در بدنه ی گوشی کمی مشخص هستند. همچنین اگر بدنه ی ZenFone 3 برای Delux به کار رفته بود باز هم به دلیل وجود دایره ی مرکزی قرار گرفته در پشت گوشی خودنمایی می کرد.


از طرف دیگر، صفحه نمایش Deluxe Super AMOLED به وضوح درخشان تر است، البته باید ببینیم که این صفحه نمایش در زیر نور خورشید در روز چگونه عمل می کند. همچنین در زمینه ی عملکرد، مطمئن هستیم که حافظه ی 6GB ( و حافظه ی ذخیره ی 32GB با قیمت 499 دلار ) به علاوه ی Snapdragon 820 باعث می شود که همه چیز به آرامی  بر روی گوشی اجرا شود، پس می توانیم در نظر بگیریم که آخرین نرم افزار ساخته شده، از bug زیادی برخوردار نیست.


در نهایت ZenFone 3 Ultra برای توضیح باقی مانده است. در مقایسه با خواهر و برادرهای کوچک تر خود، Ultra  از طراحی هیجان انگیز کمتری برخوردار است، و دارای بدنه ی فلت فلزی می باشد که به سادگی به وسیله ی یک شیار تزئین شده است، اما حداقل مانند دو مدل دیگه کاملا جامد و سخت به نظر می رسد. همان طور که در ZenFone 2 ، صدای کلیدهای Ultra در قسمت پشت گوشی قرار داده شده است، که کمی عجیب به نظر می رسد زیرا در دو مدل دیگر ZenFone 3 ، این کلید در کناره های گوشی قرار گرفته است. همچنین قابلیت خواندن اثرانگشت در Ultra در قسمت جلوی گوشی به جای قسمت عقب گوشی، مانند دو مدل دیگر، قرار دارد. که شاید در این صورت بیشتر با عقل جور در بیاید زیرا احتمال کمتری وجود دارد که شما همیشه این فبلت را در دستان خود نگه دارید، زیرا آن به طرز قابل توجهی سنگین تر است ( از وزن 233g در مقایسه با Delux با وزن 170g برخوردار است) که علت اصلی سنگین تر بودن وزن آن به دلیل استفاده از باتری قوی 4,600 mAh می باشد.


یکی از موارد دیگری که می توان آن را مورد ستایش قرار دارد این است که بلندگوهای دوطرفه در قسمت پایینی گوشی بسیار بلند هستند. و حتی می توان گفت که بلندگوی تکی که در مدل ZenFone 3 قرار دارد نیز از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت 479 دلار برای این مدل به شما یک حافظه ی 4GB و حافظه ی ذخیره ی 64GB ارائه می دهد، بنابراین حتی اگر بر روی Snapdragon 652 اجرا شود، احتمالا احتیاج به زحمت زیادی برای قانع کردن افرادی که عاشق تماشا کردن ویدئو در جاده هستند، ندارد. مهم نیست که این بازار چه قدر وسیع باشد، اما تنها زمان می تواند به مشخص کردن میزان موفقیت آن بپردازد.


بنابراین در نهایت می توانیم با اطمینان بگوییم که ASUS به طور کلی، با وجود ارائه ی آخرین تلفن های هوشمند خود، مسیر درستی را در پیش گرفته است. اما از طرف دیگر، همچنان سوالاتی باقی مانده است: آیا دوربین گوشی ها به اندازه ای که ادعا می شود، می توانند به خوبی عمل کنند؟ و آخرین مدل ZenUI چه قدر مستحکم و استوار است؟ نیاز داریم تا زمان بیشتری با این تلفن های هوشمند صرف کنیم تا بتوانیم با اطمینان در مورد آن اظهارنظر کنیم.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اولین گوشی جهان با هوش مصنوعی