تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

از تاریخ 1 ژانویه 2017 قرار است در تمامی نقاط دبی، پلیس آهنی به خدمت گرفته شود. این ربات ها  قادر به انجام وظایف مهم سازمان های اجرای قانون، از جمله گشت زنی در سطح شهر خواهند بود.
البته این ربات ها در غالب ربات های محافظ برای پارکینگ خودرو و فرودگاه ها نیز به کارگرفته خواهند شد. در اسکلت این ربات ها، دوربین هایی کار گذاشته شده است تا به طور مستقیم تصاویر ضبط شده را به مرکز مانیتورینگ پلیس ارسال نمایند. همچنین تمامی اطلاعات به دست آمده در پایگاه داده های تبهکاران و جنایتکاران بررسی و برای دستگیری مجرمان تطبیق داده خواهد شد.
دوربین ها ربات را قادر می سازد تا چهره تمام شهروندان و بازدید کنندگان را برای شناسایی مجرم اسکن کند. ربات به راحتی می تواند با مردم ارتباط برقرار کند. برای مثال، به صورت کاملا محترمانه هدف بازدیدکنندگان و مسافران را از علت سفر به دبی جویا می شود و در صورتی که مسافرین از وی سوالی داشته باشد به آن ها پاسخ خواهد داد. افراد نیز می توانند با لمس این ربات، آن را مخاطب خود قرار دهند.
روند تکنولوژی در دبی به سرعت در حال پیشرفت است. مسئولین در این کشور، از سال 2015 پلیس را ملزم به استفاده از عینک گوگل کرده اند تا تنها با نگاه به پلاک خودرو ها اطلاعات و جزئیات بیشتر در پایگاه داده ثبت شود و از طرفی پلیس در ماموریت ها می تواند به راحتی به جزیئات مورد نظر خود دست یابد. قرار است در مراحل بعدی از ربات ها به عنوان آتش نشان و ربات های نظافتگر در سطح شهر استفاده شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه