تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ شهريور

از آغاز امروز، گروهی از مشتریان ویژه‌ی Uber در شهر Pittsburgh، با ارائه‌ی آپشنی شگفت‌انگیز مواجه خواهند شد: انجام سرویس توسط خودروی بدون سرنشین.

اعلام این خبر پس از آن بود که یک سال و نیم از زمان استخدام د‌ه‌ها محقق و پژوهشگر مرکز روباتیک دانشگاه Carnegie Mellon توسط شرکت Uber می‌گذرد. Uber تنها مقداری از چگونگی انجام این پروژه‌ را برای برخی خبرنگاران کنفرانس خبری‌اش در مقر تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی این شرکت، معرفی کرد. جایی که ۱۴ خودروی Ford Fusion با تجهیزات رادار، دوربین و دیگر وسایلی چون حسگر تجهیز شده بودند. در پی تست‌هایی که خبرنگاران با خودروهای بدون سرنشین این شرکت داشته‌اند، متوجه شده‌اند که هدف Uber فعلا در مقیاس بزرگ نیست و در پی تحقیق و یادگیری المان‌های خودروهای بدون سرنشین در دنیای واقع هستند. این تجربیات می‌تواند شامل چگونگی برخورد سیستم هوشمند با مسافر و حتی چگونگی برخورد و تعامل مسافر در چنین خودروهایی باشد. حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و بررسی‌ها را به چگونگی برخورد دیگر خودروها با خودروی بدون سرنشین نیز گسترش داد.

جدا از تمام سر و صداهایی که سرویس Uber به جهت مدیریت خود در دنیا به پا کرده، اما به تازگی نیز نسخه‌های وطنی این چنین سرویس‌هایی در کشورمان راه‌اندازی شده است. آیا شما تجربه‌ی استفاده از چنین سرویسی را داشته‌اید؟

برچسب هاSelf DrivingCarUber
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیستم نیمه اتوماتیک هدایت به خودرو های تسلا می آید