تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

کمپانی پاناسونیک محصول خود ربات HOSPI را برای مبارزه با "کمبود نیروی کار" و ارائه خدمات در فرودگاه های ژاپن در مرحله آزمایشی به خدمت گرفته است. این شرکت امیدوار است که در صورت موفقیت پروژه کار ربات ها در فرودگاه، به سرعت تعداد و فعالیت های آنان را توسعه دهد. زیرا ژاپن میزبان بازی های المپیک سال 2020 خواهد بود، در نتیجه با هجوم گردشگران از سراسر دنیا مواجه خواهد شد.
متخصصین کمپانی پاناسونیک ربات HOSPI را در اصل برای استفاده در مراقبت های بهداشتی و خدمات رسانی دارو به بیماران در بیمارستان توسعه داده اند. اما در حال حاضر مشغول به آزمایش آن در فرودگاه بین المللی ناریتا در توکیو می باشند. HOSPI می تواند به صورت مستقل با استفاده از نقشه فرودگاه در مسیر ها حرکت کند و وظایف محوله را اجرا نماید.
ربات مجهز به یک حسگر با عملکرد بالا می باشد که سبب می شود در هنگام حرکت از برخورد با افراد و موانع اجتناب کند و حتی می تواند خود را از مقابل فردی که در حال دویدن است، به سرعت کنار بکشد.
مدیر بخش توسعه کسب و کار پاناسونیک Risyuk Meresya  می گوید: "از آنجا که تا سال 2020 زمان زیادی باقی نمانده است و کشور ژاپن پذیرای جمعیت بالایی از گردشگران است و با توجه به کاهش نرخ تولد در این کشور، با کاهش نیروی کار مواجه خواهیم بود، در نتیجه با تولید ربات ها قصد داریم راهی قابل اعتماد و امن برای زندگی آیندگان پیاده سازی کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه