ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

دسترسی کاربران به شبکه بین‌اللملی اینترنت به صورت مرحله‌ای از ساعاتی پیش آغاز شد
به گزارش پیوست طبق تصمیم شورای امنیت دسترسی کاربران به شبکه بین المللی اینترنت به صورت مرحله‌ای با رفع محدودیت دانشگاه‌ها ،کسب‌وکارها و استان‌های آرام کشور آغاز شده است. پس از آغاز ناآرامی در برخی شهرهای کشور و ایجاد شرایط ناامنی برای شهروندان دسترسی به اینترنت بین المللی در سراسر ایران برای همه کاربران قطع شده بود. در پی تصمیم شورای امنیت، آغاز رفع محدودیت برای اینترنت بین‌اللملی عملا بارقه‌های امید برای گشایش کامل شبکه ملی اطلاعات کشور بر روی اینترنت بین اللملی افزایش یافته است.
طبق اطلاعات دریافتی گفته می‌شود گشایش مرحله‌ای آزاد سازی دسترسی بخش های مختلف کشور به اینترنت بین‌اللملی به صورت آزمایشی است و در صورت اطمینان از عدم بروزفضای ناامنی در شهرهای مختلف کشور برای شهروندان تمامی کاربران خواهند توانست طی هفته آینده به اینترنت بین اللملی دسترسی داشته باشند.
دسترسی کاربران به اینترنت بین اللملی از ۲۵ آبان ماه قطع شده و طی پنج روز گذشته عملا کاربران در ایران تنها امکان استفاده از خدماتی را داشتند که بر بستر شبکه ملی اطلاعات امکان ارایه خدمات داشتند. قطعی اینترنت بین‌اللملی طی این پنج روز باعث خسارات اقتصادی زیادی به کشور شده بود.
پیش از این علی ربیعی سخنگوی دولت نیز خبر از برقراری اینترنت به صورت مرحله‌ای در استان های آرام کشور را طی روزهای آتی اعلام کرده بود.
آنچنانکه مقامات مسوول در ایران اعلام کرده بودند قطعی اینترنت بدلیل سوء استفاده برخی از اینترنت برای ایجاد ناامنی برای شهروندان در شهرهای کشور بوده است.
اگرچه هنوز میزان خسارت های اقتصادی وارده در پی این قطعی پنج روزه اینترنت به صورت دقیق مشخص نیست اما طبق برآوردهای سایت نت بلاکز مجموعه خسارت وارد شده به اقتصاد کشور، ناشی از قطع اینترنت در ۵ روز گذشته، بالغ بر ۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان اعلام شده است برهمین اساس سطح دسترسی اینترنت در ایران به زیر ۵ درصد رسیده بود که میزان خسارت روزانه قطعی اینترنت بین‌اللمل برای هر روز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه