نرم افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

به گزارش همکاران سیستم، مایکروسافت با انتشار گزارشی اعلام کرد کاربران مجموعه‌های نرم افزاری «آفیس 2010» و «آفیس 2016» برای رایانه‌های مک هم اکنون آخرین به‌روز رسانی امنیتی خود را دریافت می‌کنند و قرار است این برنامه‌ها از مجموعه نرم افزارهای تحت پشتیبانی شرکت مایکروسافت خارج شوند.
همان طور که شرکت مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود، این دو مجموعه نرم افزاری هم اکنون به پایان عمر خود رسیده‌اند. مایکروسافت هم اکنون این اقدام را انجام داده است تا مشترکان مجموعه نرم افزاری «آفیس 365» به فکر اعمال تغییرات جدید باشند.
«جِیرد اسپاتارو» یکی از مدیران ارشد گروه توسعه «مایکروسافت 365» در وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «ما از این پس هیچ گونه پشتیبانی فنی، رفع حفره‌های امنیتی یا انتشار به‌روز رسانی‌های امنیتی را برای این سه محصول انجام نخواهیم داد. در این میان آن دسته از سازمان‌ها که به استفاده از این مجموعه‌های نرم افزاری ادامه می‌دهند ممکن است با افزایش خطرات امنیتی و مشکلات مربوطه مواجه شوند.»
مجموعه نرم افزاری «آفیس 2010» که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های کاربردی ویندوز از جمله ورد، اکسل و پاورپوینت را در خود جا داده است آوریل 2010 نخستین بار به صورت عمومی منتشر شد و از آن زمان به بعد برای یک دهه پشتیبانی‌های امنیتی مایکروسافت را دریافت کرد. در این میان «آفیس 2016» مخصوص مک که سپتامبر 2015 روانه بازار شد نیز برای مدت پنج سال پشتیبانی شد که این رقم حداکثر پشتیبانی امنیتی برای نرم افزارهای مبتنی بر رایانه‌های مک بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه