ایران و جهان
الناز فرجی۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

این دزدی تعداد بسیار زیادی است که تنها توسط یک هکر انجام گرفته است.
FBI اعلام کرده است که یک هکر با نام مستعار آقای خاکستری تعداد 1.2 میلیارد رمز عبور حساب های آنلاین را دزدیده است –ظاهرا این تعداد تا کنون بزرگترین دزدی کلمات عبور اعتباری بوده است.
بله!نه تنها پنجاه بلکه 1.2 میلیارد سایه خاکستری است(اشاره به رمان معروف 50 سایه خاکستری"Fifty shades of Gray ")
به گزارش خبر گزاری رویترز,این اطلاعات برای حمایت از درخواست حکم بازرسی , از دادگاه اسناد مدارک ماموران فدرال در سال 2014 به دست آمده است.
شرکت امنیتی سایبری "Hold Security" در ابتدا سرقت های اعتباری سال گذشته را گزارش کرد.
آنها متوجه شده اند که یک گروه هک سایبری روسی با نام CyberVor 1.2 میلیارد , جزئیات رمز عبور و علاوه بر آن 500 میلیون  اکانت ایمیل نیز دزدیده است.
تجاوز بوت نت(Botnet )
گفته شده که این داده ها از بیش از 420222 وبسایت از طریق بوت نت که به دنبال شکاف و نقطه ضعف ورودی SQL بوده است برداشته شده,تکنیکی مشابه که برای هک TalkTalk اخیرا استفاده شده بود.
معمولا بوت نت ها برای حمله به یک هدف مفرد به کار برده میشوند اما در این مورد ,آنها یک اسکنر بزرگ برای اسکن وب سایت در اینترنت استفاده کرده اند.
Hold Security در آگوست سال گذشته اعلام کرد :بر اساس اطلاعات ما ,CyberVor بیشتر بر روی سرقت اعتبار تمرکز کرده است ,در نهایت با سرقت بزرگترین کش اطلاعات شخصی (داده) این عملیات را پایان داده است ,در کل بیش از 1.2 میلیارد مجموعه منحصر به فرد از ایمیل ها و پسورد ها را دزدیده است.
1.2 میلیارد سایه خاکستری
FBI پس از پیدا کردن آدرس ایمیل روسی آقای خاکستری که یک ابزار ارسال اسپم در پستها و یک فروم (تالار گفتمان) هک روسی برای دریافت رمزهای عبور افراد در توئیتر,فیس بوک و شبکه اجتماعی روسی به نام VK و باقی تحقیقات ,او را با بزرگترین دزدی اخیر مرتبط میداند.
الکس هولدن(Alex Holden),مدیر ارشد اطلاعات امنیتی در  Hold Security ,معتقد است پست های موجود در فروم ثابت میکند که این هکر ,"آقای خاکستری" به پایگاه داده های اطلاعاتی از اعتبارات دزدیده شده دسترسی داشته است.
با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این آقای خاکستری یک شخص است و یا یک گروه عملیاتی تحت عنوان این نام فعالیت کرده اند.
متاسفانه ,اطلاعات زیادی درباره عملیات آقای خاکستری به دست نیامده است اما اگر FBI اطلاعات جدیدی را اعلام کرد ,مطالب را به روز رسانی خواهیم کرد.



برچسب هاFBIrussianHack
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
۲:۲۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
چه جالب
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مدارک و شواهد از وجود بدافزار روسی در لپ‌تاپ یک شرکت الکتریکی آمریکایی