پوشیدنی
حمید رضا مازندرانی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ شهريور

کمپانی آلکاتل یک بازیگر بزرگ در عرصه گوشی های همراه نیست، اما این حقیقت که اولین هدست بی نیاز و مستقل از گوشی را عرضه کرده نشان می دهد که واقعیت مجازی (VR) چقدر گسترده شده است. هدست Vision بر خلاف هدست واقعیت مجازی سامسونگ (Gear) نیازی به گوشی ندارد و هر آن چه لازم بوده است در خود هدست تعبیه شده، از جمله: هشت هسته CPU، سه گیگ رم، 32 گیگ فضای ذخیره سازی، بلوتوث، LTE یا همان نسل چهارم موبایل و تعدادی حسگر از جمله سرعت سنج، ژیروسکوپ و حسگر مجاورت. در واقع می توان گفت یک گوشی کامل درون هدست جاسازی شده است! البته به جای نمایشگر گوشی، یک جفت نمایشگر 3.8 اینچی موجود است. همچنین دو تا باتری 3000 میلی آمپری بر روی پد پشتی قرار داده شده که ظاهراً 3 تا 4 ساعت می تواند به طور مداوم کار کند.


آلکاتل دوربین 360 درجه ارزان قیمت خود را به نام Alcatel 360 نیز ارایه کرده که دو تا لنز 210 درجه از نوع fisheye نیز دارد. گزارش شده برای کار با این گوشی کافی است آن را به یکی از گوشی های آلکاتل متصل سازید، اما معلوم نیست که با سایر برندها نیز کار می کند یا خیر.
چالش آلکاتل این است که با سرویس های معروف در زمینه VR از جمله Oculus و دی دریم گوگل سازگار نشده است. البته ظاهراً قرار است این کمپانی SDK خود را طراحی نماید و همچنین با چند کمپانی نظیر Jaunt VR و فرانهوفر برای تحویل محتوا و بازی قرارداد بسته است. علاوه بر این همه این ها قیمت 500 تا 600 دلاری این هدست به خصوص برای یک کمپانی مثل آلکاتل که آن قدرها هم معتبر نیست، آزاردهنده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پرچمدار جدید گوشی های Meizu Pro 6