ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند

به گزارش مهر، به دلیل افزایش حجم استفاده از ابزارهای ارتباطی در ایام نوروز، کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی در وزارت ارتباطات، هماهنگی برای برقراری ارتباطات پایدار را در دستور کار قرار داده است.
چرا که چندسالی است استفاده از اینترنت و پیام رسان ها در صدر روش‌های تبریک عید و برقراری ارتباطات مسافران نوروزی قرار دارد و به همین دلیل استفاده چند برابری مردم از اینترنت، موبایل و تلفن، نیازمند افزایش ظرفیت شبکه در بعضی مواقع و برخی مناطق است.
استفاده از اینترنت بدون قطعی و با سرعت بالا، ارسال بدون مشکل و موفق پیام کوتاه، مکالمه با کیفیت و بدون قطع و وصلی با تلفن ثابت و موبایل و نیز پاسخگویی شبانه روزی خدمات دهندگان ارتباطی، نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسبی است که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.
در سال‌های اخیر ارسال پیامک تبریک عید مانند قبل مشتری ندارد و کاربران از طریق شبکه‌های پیام‌رسان و اینترنت، پیام‌های تبریک خود را ارسال می‌کنند و به همین دلیل داشتن اینترنت با کیفیت، در درجه اول ضروریات کاربران ایرانی در ایام نوروز است.
در همین حال پوشش کامل آنتن دهی موبایل، افزایش ظرفیت مازاد دیتا در مناطق پرتردد، کشیک رفع خرابی و آماده‌باش ستاد حوادث غیرمترقبه از دیگر خواسته‌های کاربران محسوب می‌شود.
عدم پوشش ارتباطات موبایل در برخی مناطق به ویژه مناطق مسافر خیز از موضوعاتی است که همه ساله در ایام عید نوروز، با انتقاداتی از سوی کاربران همراه می‌شود. ۲ سال پیش به دلیل تعدد این اعتراضات، وزیر ارتباطات وقت با ارسال بخشنامه‌ای، اپراتورهای موبایل را ملزم به نصب آنتن‌های BTS سیار در نقاط پر ترافیک و پرتردد در ایام نوروز کرد.
از سوی دیگر نیاز به برقراری شیفت کاری مربوط به بخش‌های مختلف این حوزه برای رصد مشکلات، شکایات و تخلفات نیز از دیگر موضوعات مورد توجه است تا در صورتی که به هر دلیل مشکلی در برقراری ارتباطات به وجود آید، امکان رفع بلافاصله آن وجود داشته باشد.
از این رو برای پاسخگویی به این قبیل نیازهای کاربران، کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی با حضور گروه‌های مختلفی چون ادارات کل ارتباطات زیرساخت استان‌ها، ادارات کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان‌ها، ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استان‌ها، شرکت مخابرات، اپراتورهای سیار و شرکت‌های پست و پست بانک و دفاتر پیشخوان خدمات دولت، تشکیل شده است.
در این رابطه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هدف از تشکیل کمیته تأمین ارتباطات مناسبتی را برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مناسب در این ایام عنوان کرده و گفته است: «از آنجایی که طراحی شبکه اپراتورهای موبایل متناسب با پیک ترافیک ارتباطی در ایام خاص نیست، لذا با توجه به تجربه موفق کمیته ارتباطات اربعین، با همکاری اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، دبیرخانه دائمی «کمیته ارتباطات مناسبتی» را راه اندازی کردیم.»
شناسایی نقاط پرترافیک شبکه ارتباطی کشور شامل نقاط زیارتی و گردشگری و تقویت شبکه پهنای باند اینترنت و شبکه انتقال ارتباطات داخل کشور در این مناطق، از جمله برنامه‌های مدنظر این کمیته عنوان شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه