تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

هنگامی که آمازون در سال 2013 برنامه خود برای تحویل بسته ها از طریق هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه داد خیلی ها در مورد عملی شدن چنین سیستمی شک و تردید داشتند.
امروز آمازون با انتشار ویدیویی که در آن به وسیله یکی از هواپیماهای بدون سرنشین اقدام به ارسال بسته های خود کرد این ادعا را تقویت کرد.
این برنامه توسط مجری سابق تخته گاز جرمی کلارکسون(اکنون در حال کار برای آمازون است) معرفی شد. در این ویدیو که دو دقیقه زمان دارد تمام مراحل مربوط به کار را که شامل سفارش، استخراج از انبار و تحویل آن می باشد را نمایش می دهد.
به نظر می رسد هواپیمای بدون سر نشین جدیدی که آمازون معرفی کرده است  با نمونه های دیگری که چند سال پیش معرفی کرده بود بسیار متفاوت می باشد. هواپیمای بدون سرنشین جدیدی که معرفی کرده است نسبت به مدل های قبلی تجاری تر و کارآمد تر بوده و به جای اینکه بسته در هوا آویزان بوده و قابل روئیت باشد در مدل جدیدی که معرفی کرده است آن را در یک محفظه مربعی شکل قرار می دهد.
با توجه به ویدئو، این بهپاد می تواند تا مسافت 24 کیلومتر ( یا 15 مایل ) از انبار فاصله بگیرد و در ارتفاعی کمتر از 122 متر ( برابر با 400 فوت ) به پرواز در بیاید . در طول پرواز، هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از آنچه آمازون آن را حس و تکنولوژی برخورد می نامد از برخورد با اشیا دیگر در حین پرواز جلوگیری می کند.
در اواخر فیلم ,این بهپاد بر روی لوگوی آمازون در حیاط مشتری ها بر روی کفش ها فرود میاید و در عرض چند ثانیه خاموش میشود.فرآیند تحویل,که آمازون تاکیید دارد که در این مورد شبیه سازی نشده و واقعی میباشد ,به صورت یکپارچه عمل میکند ,این چشم انداز را به وجود می آورد که ارائه و تحویل وسائل با این هواپیمای بدون سرنسین تنها چند ماه دیگر دوام بیاورد.


با این حال ,علی رغم این ویدئوی تشویقی ,آمازون در حال ارائه فیلمی از هواپیمای بدون سرنشین هنگام پرواز در آسمان است.در بروز رسانی صفحه بهپاد که شامل فیلم جدید پرواز است ,یک پیام آمده است"قرار دادن این وسیله برای ارائه خدمات کمی زمانبر است ,اما ما زمانی که از حمایت قانونی از نسخه جدید برخوردار شویم این وسیله را توسعه خواهیم داد" .
سیستم هواپیمای بدون سرنشین (UAS ),کمیته ثبت نام نیروی هوایی همچنان در حال ایجاد مشکل برای استفاده از هواپیماهی بدون سرنشین خصوصی و تجاری در آمریکاست بنابراین عدم اطلاع رسانی آمازون در مورد زمان راه اندازی این هواپیمای بدون سرنشین قابل درک است.اما بر اساس ویدئویی که امروز به نمایش گذاشته شد به نظر می آید که این بهپاد یک شیرین کاری برای بازار یابی نیست بلکه یک چشم انداز جدید برای سرویس تحویل در آینده آمازون است.

برچسب هاAmazonAir drone flight
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حق امتیاز ثبت‌شده‌ی Amazon حاکی از طرح ایجاد انباره‌هایی از پهپادها