کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

جریان بازار اسپیکرهای هوشمند هیچ نشانی از روند کند شدن ندارد و در حقیقت برعکس است. به تازگی گزارشی از Canalys منتشر شد مبنی بر اینکه فروش‌های جهانی اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ با ۱۳۷ درصد رشد سالیانه به ۱۹.۷ میلیون واحد رسیدند، این میزان ۸.۳ میلیون بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۷ است.
برنده‌ی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ آمازون شد، این شرکت موفق شد به فروش ۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند Echo تا پایان این سه ماهه برسد. گوگل هم با فروش ۵.۹ میلیون دستگاه Google Home نزدیک به همتای خود حرکت می‌کند.
این سه ماهه به نوعی نقطه‌ی چرخشی برای آمازون هم بود، آمازون در سه ماهه‌ی قبل در جایگاه دوم قرار داشت. ماه سپتامبر، Strategy Analytics گزارش کرد Google Home Mini بهترین فروش اسپیکرهای هوشمند را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ دارد و بعد از آن Echo Dot متعلق به آمازون قرار گرفت. در ماه آگوست، Canalys پیش‌بینی کرده بود اگر آمازون روند جاری خود را ادامه دهد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ درصد سهم بازار اسپیکرهای هوشمندش را از دست می‌دهد.
بیشترین رشد میزان فروش اسپیکرها مربوط به چین و بریتانیا بود. کشورهای ایالات متحده‌ی آمریکا و چین هم ۷۰ درصد بازار جهانی اسپیکرها را تا پایان این سه ماهه از آن خود کردند.
بر اساس اخبار Global Market Insights، تا سال ۲۰۲۴ ارزش بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند به بیش از ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه