گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ بهمن

به گزارش دیجیاتو، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا چهار نفر از افسران ارتش چین را به دلیل دست داشتن در عملیات هک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و اعتباری اکوئیفکس (Equifax) متهم اعلام کرد. در پی این حمله اطلاعات محرمانه بیش از 145 میلیون نفر در آمریکا به سرقت رفت.
بر اساس کیفرخواست هکرها اوایل سال 2017 با نفوذ به سیستم های شرکت اکوئیفاکس در شهر آلفارتا (Alpharetta) واقع در ایالت جورجیا اطلاعات حساسی همچون اسامی، شماره تأمین اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس و در برخی موارد شماره گواهینامه رانندگی و کارت اعتباری بیش از 200 هزار نفر و همچنین اطلاعات شخصی حدوداً 182 هزار نفر را به سرقت برده اند.
«ویلیام بار» (William Barr) دادستان کل ایالات متحده آمریکا ابعاد این حمله را شوکه کننده توصیف کرد و دزدی حجم وسیعی از اطلاعات محرمانه و حساس مردم عادی را غیر قابل قبول خواند.
در این پرونده چهار نفر از اعضای ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) به توطئه برای هک سیستم های آمریکا، جاسوسی و پول از طریق اینترنت متهم شناخته شده اند. «دیوید بودیچ» (David Bowdich) معاون مدیر پلیس فدرال آمریکا می گوید در حال حاضر شواهدی مبنی بر سوء استفاده از داده های به سرقت رفته شرکت اکوئیفاکس در دست نیست.
وزارت دادگستری آمریکا برای دومین بار اعضای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را به دست داشتن در عملیات جاسوسی متهم می کند. سال 2014 دولت اوباما پنج نفر از اعضای ارتش چین را با ده‌ها اتهام مختلف از جمله جاسوسی اقتصادی، سرقت اطلاعات بازرگانی و هویتی و توطئه برای هک سیستم های آمریکا مواجه کرد.
اوایل مرداد ماه امسال شرکت اکوئیفاکس اعلام کرد که در توافق با سازمان های ایالتی، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) و دفتر دفاع از حقوق مالی مصرف کنندگان (CFPB)، به کاربرانی که قربانی رخنه اطلاعاتی سال 2017 شده اند غرامتی بین 575 تا 700 میلیون دلار پرداخت می کند.
بر اساس این توافق اکوئیفاکس به تمامی کاربران آسیب دیده تا ده سال سرویس های نظارتی رایگان ارائه کرده و برای جبران خسارت های مالی تا 20 هزار دلار به شکل نقدی به آنها غرامت پرداخت می کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه