گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ خرداد

ماه گذشته دولت ترامپ به طور رسمی بررسی سوابق و صلاحیت سخت‌گیرانه‌تری را برای متقاضیان ویزا درخواست کرد که احتمالا نیاز به بررسی دقیق‌تر شبکه‌های اجتماعی دارد. وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به طور رسمی پرسشنامه‌ی بسط یافته‌ای را تصویب کرد که متقاضیان ویزا بایستی اطلاعات شبکه‌های اجتماعی خود از پنج سال پیش تاکنون و اطلاعات مربوط به زندگینامه‌شان در 15 سال گذشته را بازگو کنند. همچنین اطلاعات اضافی دیگر آدرس‌های ایمیل، شماره‌های تلفن، آدرس‌های گذشته، اشتغال قبلی و سابقه‌ی مسافرت را نیز در بر می‌گیرد.
یک مقام وزارت امور خارجه به رویترز گفت: مسئولین مجاز به گرفتن اطلاعات اضافی "برای تائید هویت یا بررسی صلاحیت برای امنیت ملی به طور جدی‌تری" هستند. قبل از این وزارت امور خارجه ادعا کرده بود تنها ۰/۵ درصد از متقاضیان این پرسشنامه را دریافت خواهند کرد. هر چند به لحاظ فنی پاسخ به این پرسشنامه داوطلبانه است اما در فرم اشاره شده که عدم پاسخ به سوالات می‌تواند فرایند بررسی ویزا را به تاخیر بیاندازد و حتی منجر به قطع بررسی‌ها شود.
منتقدان این پرسشنامه را که قبل از دولت ترامپ، در ماه ژوئن گذشته در وزارت امنیت داخلی به تصویب رسیده بود، تلاشی برای دلسرد کردن دانشجویان و دانشمندان بین‌المللی برای ورود به ایالات متحده می‌دانند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه