گوناگون
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

پس از تأخیرات فراوان و نبود حتی مخالفت سیاسی، آمریکا از مهم‌ترین طرح حاکمیتی خود کناره‌گیری کرد. از ۱ اکتبر، Internet Corporation for Assigned Names and Numbers دیگر تحت نظارت سازمان ملی اطلاعات و ارتباطات آمریکا نخواهد بود. ICANN ازین پس سازمانی خصوصی و غیرانتفاعی خواهد بود که طرح‌های خود را از مراجع آکادمیک، شرکت‌ها، دولت‌ها و دیگر مراکز عمومی دریافت خواهد کرد.
به دنبال این رأی، ۴ وکیل جمهوری‌خواه در دقایق آخر تلاش کردند تا جلوی این انتقال را بگیرند. اما قاضی فدرال درخواست ملغی کردن موقتی چنین رأیی را منتفی دانست. درخواست ۴ وکیل جمهوری‌خواه با این مضمون بود که بخشی از دارائی دولت مرکزی آمریکا در حال از دست رفتن است و درخواست کرده‌ بودند که گنگره‌ی آمریکا بر روی چنین انتقالی تصمیم‌گیری کند. این وکلا همچنین ادعا کرده بودند که کاهش کنترل ایالات متحده آمریکا، درهای کنترل اینترنت را برای کشورهایی چون چین و روسیه هموار خواهد ساخت. ابراز نگرانی از به وجود آمدن تهدید برای دامنه‌هایی چون .gov و .mil نیز در این درخواست به چشم می‌خورد.
تنها مفهومی که این تغییر می‌تواند داشته باشد آن است که بر مالک نبودن هیچ‌کس و هیچ‌کشوری بر روی اینترنت صحه گذاشته می‌شود.

برچسب هاICANN
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه