ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

به گزارش مهر، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست «تاثیر فضای مجازی بر دانش آموزان دختر» گفت: در جامعه و در راس هرم سلسه مراتبی که پیش از این بر آن متصور بود، نخبگان حضور داشتند و در سطح پایین نیز طبقات پایین‌تر جامعه اما با ورود به عصر فناوری اطلاعات دیگر چنین تقسیم‌بندی و نگاهی به جوامع نمی‌توان داشت.
وی اضافه کرد: تئوری‌های آموزشی امروز در دنیا با دو دیدگاه تعارضی و کارکردگرا سنجیده می‌شوند. در دیدگاه تعارضی در نظام آموزشی شکاف اجتماعی بیشتر می‌شود یعنی دانش آموز ثروتمند به مدرس‌های با امکانات بهتر می‌رود و دانش‌آموزان فقیر به مدرسه‌ای با تجهیزات کم می‌رود. در دیدگاه کارکردگرا اما این شکاف کم می‌شود و دانش آموزان بدون در نظر گرفتن توان مالی در کنار هم به مدرسه می‌روند و آموزش می‌شود یک ابزاری برای جابجایی یک فرد از یک لایه‌ی اجتماعی به لایه‌ی دیگر. حال باید دید خروجی آموزش و پرورش ما به کدام سمت گرایش دارد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از موثرترین ابزارها برای جابه‌جایی لایه‌های اجتماعی است. در حال حاضر محققانی چون گاردنر نشان دادند که ۸ یا ۹ نوع هوش وجود دارد و هر فردی در یک زمینه هوش و استعداد دارد و باید در آموزش و پرورش این هوش‌های چندگانه به رسمیت شناخته شود. از سوی دیگر گروه‌های مرجع محور تغییرات اصلی هستند و این سرمایه نمادین می‌تواند شکاف‌های موجود در جامعه را پر کند.
وی در پایان بیان کرد: باید در آموزش وپرورش به سمتی حرکت شود که ظرفیت‌های فضای مجازی پذیرفته شود و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان در این فضا دچار آسیب و خسران نشوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه