ترفند و آموزش
رضا رزمی۶:۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

10 تا از بهترین ویژگی های iOS8   که قبلا از آنها استفاده نمیکردید
درست است که iOS9  در حال پدیدار شدن است اما هنوز چیزهای زیادی در سیستم عامل موبایل کنونی اپل وجود دارد. ویژگی های بسیاری که iPhone   یا iPad  شما را خیلی مفید میکند.
همه وقت این را ندارند که همه ی گوشه و کنار های نرم افزار داخل موبایل و تبلتشان را جستجو کنند، بنابراین ما این کار را برای شما راحت کردیم. در اینجا 10 ویژگی عالی از iOS8  را گرد آوری کردیم که خیلی از شما ممکن است به آن بر نخورده باشید.

1.یافتن و مشاهده افراد ناشناس


هر کسی که آدرس ایمیل Apple ID   شما را داشته باشد میتواند در iMessage شما را پینگ کند. بنابراین ممکن است کسان بسیاری با شما تماس بگیرند که چیزی راجع بهشان نمیدانید. در اینجا تنظیماتی وجود دارد که کار شما را در مواجهه با این غریبه ها آسانتر میکند. از قسمت تنظیمات برنامه ، صفحه ی مسیج ها را باز کنید و گزینه ی یافتن (فیلتر کردن )فرستنده های ناشناس  (filter unknown senders) را انتخاب کنید. وقتی به قسمت پیام ها برگردید میبینید که یک ستون جدید انسان های ناشناس برای این غریبه ها به وجود آمده است.

2. با وای فای تماس های تلفنی بگیرید

اپل در iOS8.3 تماس با وای فای را قرار داده است. یعنی اگر دریافت تلفن خوبی ندارید ولی شبکه ی وای فای در نزدیکیتان است ، iPhone  شما به صورت خودکار به وب متصل میشود تا تماستان را با وای فای ادامه دهید.
برای اینکار باید در نزدیکی شبکه ای باشید که موبایل را پشتیبانی کند. یعنی مانندEE  در انگلستان و Sprint  و T-mobile در آمریکا . و برای فعال کردن این گزینه به قسمت تنظیمات و سپس فون پنل رفته و Wifi calls را انتخاب کنید.

3.عوامل از بین برنده نیروی باتری را پیدا کنید


چرا قبل از به پایان رسیدن روز باتری iPhone   شما  تمام میشود؟ آخرین ورژن iOS به شما این امکان را میدهد تا برنامه هایی را بیشترین باتری را میگیرند پیدا کنید و سپس میتوانید تدبیر مناسبی در موردشان بیندیشید. به صفحه ی عمومی در قسمت تنظیمات بروید و گزینه ی usage را انتخاب کنید. اگر روی عملکرد و استفاده ی باتری بزنید میبینید که کدام اپلیکیشن ها باتری شما را خالی میکنند.

4. گزینه های به اشتراک گذاری بیشتری اضافه کنید

اخیرا به اشتراک گذاری بین (اپلیکیشن )برنامه ها خیلی در ios آسانتر شده است و شما میتوانند مطمئن باشید که وقتی میخواهید چیزی را با دنیا به اشتراک بگذارید ، اپلیکیشن های مورد علاقه ی شما اول از همه اند.
دکمه ی share را در هر اپلیکیشنی بزنید (تیری که از میان یک مستطیل به سمت بالاست) ، سپس more را (سمت راست) انتخاب کنید. صفحه ی بعدی به شما این امکان را میدهد که اپلیکیشن ها را به ترتیبی که میخواهید بچینید.

5.یک کیبرد دیگر انتخاب کنید


iOS  هنوز کاملا به سطح تنظیمات اندروید نرسیده اما اپلیکشین های شخص ثالث به تدریج در حال تغییراند. حالا شما میتوانید برنامه های کیبرد جایگزین روی دستگاه خود نصب کنید. مثلا وقتی یک یا چند کیبرد دیگر گرفتید، (مانند swiftkey  یا fleksy ) به قسمت تنظیمات بروید و عمومی را انتخاب کنید، سپس کیبرد و بعد کیبردی که اولویت داشته باشد. همچنین میتواند بر روی آیکن کره ی زمین برای تغییر کیبرد ها بزنید.

6.دوباره به دست آوردن عکسهای پاک شده

به طور تصادفی عکس فوق العاده ی خودتان و خانواده را در ساحل پاک کردید؟ نگران نباشید، چون میتوانید دوباره آن را بدست آورید. iOS حالا مخزنی (cache) از عکسهای به تازگی پاک شده را نگه میدارد. برای مواقعی که شما نظرتان را تغییر دادید.
بروید به صفحه ی آلبوم در اپلیکیشن photoes   و در آنجا پوشه ی عکسهای به تازگی پاک شده را پیدا خواهید کرد. داخلش شوید،عکس را انتخاب کرده و سپس ریکاور را بزنید تا باز گردانیدش . عکس ها 30 روز در آنجا نگه داشته میشوند و بعد به طور دائم پاک میشوند.

7. باvideo timelapse (عکاسی به مرور زمان) عکسبرداری کنید


اگر هنوز از timelapse video بر روی دوربین iPhone  تان استفاده نمیکنید، پس فرصتش را از دست میدهید. شما میتوانید بدون تنظیمات حرفه ای دوربین ، به نتایج تحسین بر انگیزی برسید.  تنظیمات timelapse در سمت چپ تنظیمات در برنامه ی دوربین است. (در گذشته slo-mo توسط iOS7 عرضه شده بود) وقتی روی گزینه ی ضبط بزنید، هر ثانیه یک عکس میگیرد.

8. نوردهی عکس و فوکوس را تنظیم کنید

تا سر موضوع دوربین هستیم. یک حقه ی دیگر که توسط iOS8 عرضه شد را هم بگوییم : گزینه ای که نوردهی و فوکوس را از هم جدا میکند تا کنترل بیشتری روی عکس داشته باشید.
وقتی در حال عکسبرداری هستید، یک بار ضربه(tap) بزنید تا فوکوس را تنظیم کنید و سپس انگشتتان را بر روی صفحه بالا و پایین ببرید تا سطح نور دهی را تغییر دهید. ( که در نتیجه عکسهای روشن تر یا تاریک تر خواهید داشت) .

9. بفهمید چه آهنگی در حال پخش است


اپل در حال افزودن ویژگی های جدید به siri است و یکی از جدیدترین آنها حالت شزم است که میتواند بگوید در حال گوش دادن به کدام آهنگ هستید.
دکمه ی home  را نگه دارید تا Siri  را فعال کنید سپس بپرسید :چه آهنگی در حال پخش شدن است ؟ (what song is playing ) و سپس مطمئن شوید که iPhone   یا iPad شما در رنج گوش دادن باشد. پاسخ در بالای صفحه ظاهر خواهد شد.

10. اپلیکیشن ها مجانی را بدون پسوورد دانلود کنید

چیز جدید دیگری که در iOS8.3 به آن برمیخورید ، توانایی غیر فعال کردن پسوورد است اگر در حال دانلود اپلیکیشن های مجانی هستید. بروید به تنظیمات، iTunes & app store را بزنید؛ سپس تنظیمات پسوورد را انتخاب کنید. ( اگر از touch id  استفاده میکنید آنرا نخواهید دید ) . اگر فرزندانتان دائما موبایل یا تبلت شما را استفاده میکنند ؛ اینکار ایده ی خوبی نیست. ولی اگر فقط خودتانید و پسوورد های دائما شما را اذیت میکنند و وقتتان را میگیرند،  میتوانید با اینکار هنگام نصب کردن اپلیکیشن ها راحت باشید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نگاهی تصویری به 15 تا از بهترین ویژگی های iOS 9