نرم افزار
الناز فرجی۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

در حالیکه کاربران PC در سراسر جهان خودشان را برای دانلود به ارتقا رسانی ویندوز 10 آماده میکنند، عده ای از مردم شکمشان را برای پیغام به روز رسانی صابون زده اند . آیکونی که برنامه ی ویندوز 10 را نصب میکند و شما این امکان را میدهد  تا آپگرید کنید، یک شکل پنجره ی کوچک در سیستم tray شماست و در گوشه ی پایین سمت راست صفحه قرار گرفته است. برای خیلی از مردم این آیکن هنوز به صورت خودکار نیامده ( بعضی از مردم حتی تلاش میکنند از دستش خلاص شوند ) . دیگران با این حال اصلا آن را نمیبینند.
اگر این آیکن کوچک را ندارید، نگران نباشید، شما هنوز هم میتوانید ویندوز 10 را آپگرید کنید. فقط باید کامپیوترتان را با چند به روز رسانی ابتدایی آماده کنید. اینجا کارهایی که باید بکنید و شرایط مهمی که باید مراقبشان باشید را نوشته ایم.


ویندوز 7

اگر از ویندوز 7 استفاده میکنید، پس باید بارها به روز رسانی کنید. تغییر ویندوز دادن از 7 به 10 آسان است اما سیستم عامل شما باید آماده شود. اگر آن آیکن کوچک ظاهر نمیشود، پس شما در حال استفاده از نسخه ی قدیمی تر ویندوز 7 هستید که بدون چند به روز رسانی میانجی که راه را نشانش دهند نمیتواند سیستم عامل جدید را کنترل کند
این احتمالا به خاطر تین است که به روز رسانی خودکار شما خاموش است. به کنترل پنل بروید، بر روی سیستم کلیک کنرد و سپس به روز رسانی خودکار را انتخاب کنید. شما میتوانید به صورت دستی هم همه چیز را آپدیت کنید. هیچ آپدیتی را رد ندهید. زمانی که کار به روز رسانی ها تمام شد ، ریبوت کرده و سپس آیکن را برای دریافت به روز رسانی ویندوز 10 خواهید دید.
پیغامی برای کارکنان موسسات : این آیکن تنها برای ویندوز 7 sp1 کار میکند که نسخه ای است که تمام به روز رسانی ها به شما داده میشود . نسخه های ویندوز 7 ای هستند به نام enterprise (تشکیلات ؛ موسسات) که هنوز نمیتوانید به روز رسانی کنید. اگر نمیخواهید همه چیز را بر روی کامپیوترتان آپدیت کنید، یا بنظر میرسید که آپدیت جواب نمیدهد ، چیزها پیچیده شده اند. باید آپدیت های مورد نظر و درست را به صورت دستی انتخاب کرده و به روز رسانی کنید. ابتدا آپدیت های لازم را دانلود کنید . این شامل آپدیت  (3035583 و  2952664 میشود. بدون این آپدیت ها ویندوز 7 تجهیزات لازم را برای برنامه ی نصب ویندوز 10 نخواهد داشت.
سپس خود برنامه را دانلود کنید. پستی عالی توسط مهندس پشتیباتی مایکروساقت یعقوب کی درباره ی این مساله و اینکه چه باید بکنید نوشته شده است. باید نوشته ی پیشنهاد شده را کپی کرده و در notepad پیست کنید. سپس تحت نام خاصی ذخیره اش تا بتوانید در فرمان فوری استفاده اش  کنید. قدم ها را با دقت دنبال کرده ، 30 دقیقه منتظر بمانید و سپس باید بتوانید ریبوت کرده و برنامه را بصورت آماده داشته باشید.

ویندوز 8 و 8.1


دوباره ، حقه به روز رسانی و ارتقا سیستم عاملتان است. اگر از به روز رسانی خودکار استفاده نمیکنید، باید به قسمت تنظیمات بروید، گزینه ی تغییر تنظیمات PC را انتخاب کنید، و سپس گزینه ی به روز رسانی و ریکاوری   را انتخاب کنید. این کار به شما این امکان را خواهد داد تا همه ی آپدیت ها را انجام داده و pc تان را ریبوت کنید. که بعد از آن آیکن ویندوز 10 باید سالم و خوشحال در سیستم تری شما ظاهر شود. یعنی همچنین به شما این امکان داده خواهد شد تا به روز رسانی های خودکارتان را با گزینه ی "انتخاب کنید که چگونه آپدیت ها نصب شوند " ، گسترش دهید.
پیغامی برای کاربرانRT و موسسات : درست مانند ویندوز 7 ، ویندوز 8 نیز با چند اخطار همراه است. اگر از ویندوز 8 یا 8.1 تجاری استفاده میکنید، یا ویندوز RT  یا RT1 ، قادر به گرفتن آیکن به روز رسانی ویندوز 10 نخواهید بود. محکم بشینید و منتظر مایکروسافت باشید.
علاوه بر این، اگر میخواهید روند آپدیت دستی را پیش بگیرید و به روز رسانی های مناسب را دانلود کنید و دیگر کاری نکنید، پس باید چند کار اضافه انجام دهید. این قدم ها شبیه  گلچین کردن در ویندوز 7 است.  ابتدا باید دو دانلود را انجام دهید.  (2976978) و  (3035583) . این سیستم عامل شما را برای تمام چارچوب برنامه ی آپگرید ویندوز 10 آماده خواهد کرد.

کامپیوتر ها در شبکه های حرفه ای

اگر از کامپیوترتان در یک شبکه ی حرفه ای استفاده میکنید، پس گرفتن برنامه ی آپدیت از دست شما خارج است. سازمان های مدارس و بیزینس شبکه هایشان را با فایروال هایی سختگیرانه اداره میکنند . به روز رسانی ها به صورت معمول توسط مدیر یا دپارتمان تکنولوژی اطلاعات انجام میشود تا چیزی که نباید وارد سیستم نشود.
در این نوع موارد، سازمان شما احتمالا برنامه دارد تا بالاخره ویندوزش را به 10 تغییر دهد (امیدواریم) . نیازی نیست به شما بگوییم که راه اندازی ها کمی زمان میبرد. در ضمن کار زیادی نمیتوانید انجام دهید جز اینکه از IT بپرسید که اوضاع چطور است یا چند دونات به آن ها بدهید چون کارشان سخت است!

سیستم عامل های ویندوز قبلی


اگر بخش " هیچ آپدیتی برای شما نیست " ما را در راهنمایی های ویندوز 7 و 8 خوانده باشید احتمالا توجه کردید که کامپیوتر های قدیمی و بعضی از سیستم عامل ها نمیتوانند برنامه ی آپدیت ویندوز10 را دانلود کنند . مایکروسافت تصمیم گرفته که این کامپیوتر ها و سیستم عامل ها از پس ویندوز 10 بر نیایند.  اگر همه چیز به نظر درست میاید و شما هنوز این آیکن کوچک فراری را ندارید، پس ممکن است بخواهید که به شجره نامه ی سیستم عاملتان نگاهی بیاندازید. اگر هک یا کپی غیر قانونی از سیستم عامل ویندوز را دانلود کردید نمیتوانید به برنامه ی به روز رسانی دسترسی داشته باشید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10