اپلیکیشن
الناز فرجی۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

موسیقی Hi-Res موضوع بسیار حساسی است. علاقه مندان به موسیقی حاضرند قسم بخورند که  تفاوت های جزیی در آن را می شنوند. اپل هم هیچگاه در مورد فروش و پخش صداهایی با کیفیت مناسب در iTunes و Apple Music خجالتی نبوده است.
آخرین شایعه پیرامون شرکت اپل به نقل از سایت ژاپنی Macotara ادعا می کند که این شرکت در حال کار کردن بر روی عرضه ی موسیقی هایی با کیفیتی معادل 96کیلوهرتز (یا 24 بیت) است. کیفیت کنونی موسیقی هایی که اپل عرضه می کند تنها 256kbps است که حتی از کیفیت CD نیز پایین تر است. (کیفیت CD معادل 44.1 کیلوهرتز یا 16 بیت است)
اما پاسخ به این سوال که آیا اپل این کار را قطعا انجام خواهد داد یا خیر ، جای بحث بسیاری دارد. از طرفی بعد از عرضه ی iPhone 6 در سال گذشته ، معلوم شد که سخت افزار این اسمارت فون از طریق پورت Lightning خود قادر به اجرای صدا های Hi-Res هست اما اپل عمدا توانایی های آن را به اندازه ی کیفیت CD محدود کرده است. استفاده از این تکنولوژی ، مستلزم  انکود کردن دوباره ی بیش از 30 میلیون آهنگ برای Apple Music است.
البته برخی زیاد هم به این موضوع امیدوار نیستند . Kirk McElhearn در نوشته ای در وبلاگ شخصی خود این حرکت را غیر محتمل دانسته و اصرار دارد که اگر اپل می خواست چنین کاری کند در زمان عرضه ی Apple TV جدید نشانه از آن معلوم می شد:
"این دستگاه (Apple TV جدید) حداکثر صداهای 16 بیتی و 48 کیلوهرتزی را اجرا می کند. پس اگر اپل قصد داشت صداهای Hi-Res را به Apple Music اضافه کند ، (موسیقی هایی که معمولا عمقی برابر 24 بیت و نرخ نمونه ی بالاتر از 48 کیلوهرتز دارند) این دستگاه می بایست از آن پشتیبانی می کرد.
من متعجب نخواهم شد اگر روزی اپل دست به چنین کاری بزند و موسیقی Hi-Res را به فروشگاه آیتونز و Apple Music بیاورد اما تنها زمانی اینکار ممکن خواهد بود که از حذاکثر حجم اینترنت کاربران آسیبی نرساند. "
البته حقیقت این است که اپل همیشه هم منطقی عمل نمی کند. به عنوان نمونه ، Apple TV باید از تصاویر 4K پشتیبانی می کرد ، چون iPhone 6S  و iPhone 6S توانایی تصویربرداری 4K را دارند.
شایعه ی جدید در راستای شایعه ای است مبنی بر اینکه اپل ممکن است جک 3.5 میلیمتری هدفون را بردارد و موسیقی را تنها ار صریق پورت Lightning خود (که ظاهرا غدر به پخش موسیقی Hi-Res است) پخش کند. تنها چند روز به سال جدید باقی مانده است و باید برای اطلاع از صحت این شایعه باید کمی صبر کنید.

برچسب هاAudioApple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل نیاز دارد تا به تولید یک اپلیکیشن مستقل برای Homekit بپردازد