اپلیکیشن
مصطفی طبری۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۸ تير

باتوجه به فراگیر شدن اینترنت و حضور گسترده تر آن در زندگی روزمره افراد، رقابت بین شرکت های مختلف برای ارائه راهکارهایی بهتر جهت دسترسی به اینترنت شدیدتر شده است.
موزیلا فایرفاکس زمانی شکست ناپذیر محسوب می شد اما در چند سال گذشته گوگل با مرورگر کروم خود میزان قابل توجهی از سهم فایرفاکس از بازار را به خود اختصاص داده است.
موزیلا در ایمیلی که برای توسعه دهندگان ارسال کرده، به این موضوع اشاره داشته که قصد دارد با اقداماتی، محبوبیت فایرفاکس را مجدداً به روزهای نخست برگرداند. این اقدامات شامل کامل کردن، رها کردن و یا حذف ویژگی هایی است که در حال حاضر آن طور که باید کارایی ندارند.
بخش دیگری از اقدامات شام همکاری های گسترده تر با جامعه کاربران فایرفاکس و شرکت های ثالث است. همچنین شراکت با Telefonica نیز یکی از موارد اساسی در این بخش است.


اقدام بعدی موزیلا تغییرات اساسی در قابلیتی است که کاربران را به سمت فایرفاکس جذب کرده بود. توسعه دهندگان این مرورگر قصد دارند این تغییرات در بخش Private Browsing بصورت یک آپدیت در آینده ای نزدیک ارائه کنند.
همچنین بزودی فایرفاکس دیگر از XUL و XBL استفاده نخواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست چه جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شده است. HTML5 بنظر بهترین کاندید برای این منظور محسوب می شود.
این تغییرات اگرچه فایرفاکس را در یک مسیر درست قرار خواهند داد، اما بسیار سخت است که یک برنامه بتواند شهرت سابق خودش را بدست آورد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جدیدترین نسخه Firefox از پیام رسان داخلی بهره می برد