گوناگون
الناز فرجی۲۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲ مهر

این هفته ، رئیس جمهور چین Xi Jinping اولین دیدار رسمی اش را در آمریکا انجام میدهد . این دیدار با اتهاماتی از جانب هر دو دولت چین و آمریکا در مورد هک دولتی همراه است .
در روز دوشنبه ی این هفته ، مشاور امنیت ملی آمریکا به چین هشدار داد که هک کردن ها باید متوقف شود و همچنین گفت که این کار فشاری زیاد بر رابطه ی دو ملت قرار میدهد .

چین چگونه به این اتهامات پاسخ داد ؟


همه چیز را انکار کرد .
در مصاحبه ای با روزنامه ی وال استریت ، آقای Xi گفت " دولت چین به هیچ شکلی در دزدیدن رازهای تجاری شرکتی ندارد ، و شرکت های چینی را نیز در زمنیه ی چنین کارهایی تشویق یا حمایت نمیکند . "  او گفت که دزدی سایبری راز های صنعتی هم مانند هک کردن شبکه های دولتی یک جرم است و هر دوشان باید بر طبق قانون و قرارداد های بین المللی مجازات شوند ." نظرات رئیس جمهور مانند نظرات بی شمار سخن گوی چین در طول سالها بود که دائما بر سر اتهامات منازعه داشت .
آیا انکار چین قابل باور است؟
برای کوین ماندیا نه . او رئیس شرکت امنیتی FireEye بود و 20 سال را صرف کمک کردن به دولت آمریکا کرد و همچنین به آنها کمک کرد تا بعد از تجاوزاتی که صورت میگرفت اوضاع را سرو سامان دهند . او با صراحت زمانی که پرسیدند آیا چین شرکت های غربی را هک میکند گفت : کار خودشان است و ما این را میدانیم . "

چگونه میتواند انقدر مطمئن باشد ؟


او بر پایه ی 20 سال تحقیق و جستجو از هزاران حمله -226 در سال 2014 به تنهایی نتیجه گیری میکند . در تحلیل های دادگاهی که از این موضوع شده او میگوید  از FireEye  استفاده میکند تا به این نتیجه برسد که دولت چین پشت این ماجراست . این کمپانی درباره ی آدرس های اینترنتی ، دامنه ها ، تکنیک های حمله ، ابزار و مجموعه ی کاراکتر های به کار رفته شده در حمله شواهد بسیاری جمع کرده و لاگی با 15-20 نشانه ی مختلف ساخته که هر کدام از گروه های نظامی چین را که پشت این تجاوزات است را شناسایی کرده .
و او گفت که این حمله ها اتفاقی نیستند . آنها کمپین های سازمان دهی شده ای اند که به سراغ صنایع خاص رفته و داده های به خصوصی را جستجو میکنند . آقا ماندیا عنوان میکند که در غیاب beijing که مراقب هکر ها بر سر کار باشد، چسباندن این حمله ها به چین کار سختی است .اما او گفت که این شواهد زیاد نشان میدهند که چین پشت این حمله ها است . آن یا یک نیروی جداگانه که به ارتش چین نفوذ کرده و برای دو دهه است که از آن به عنوان فیلتر و پروکسی استفاده میکند .
بنابراین چطور آقای Xi میتواند این اتفاق را انکار کند؟
شاید به خاطر این که او کلماتش را با دقت خاصی انتخاب کرد. او گفت که دولت چین در هک کردن دخالتی ندارد . میتوان اینطور برداشت کرد که ارتش چین از دولت اش جدا است و از نظر تکنیکی این حقیقت دارد .
اگر این همه شواهد وجود دارد پس چرا ادامه میدهد؟
آقای ماندیا میگوید : اقتصاد! سودهای مالی بیزینس در چین خیلی بیشتر از این حرفها به این میچربد که که تیم R&D شما مورد جاسوسی قرار گیرد یا همه ی اسناد قانونیتان خوانده شود . چین بازار گسترده و انبوهی برای شرکت های آمریکایی است . به عنوان مثال  گوشی های هوشمندی که آنجا فروخته میشوند از هر جایی بیشتر است و بیش از 50 درصد پولی که jets boeing میسازد در چین است . لو رفتن حمله ها و از دست رفتن داده های این جریان نقدی را نابود میکند .

آیا این مساله متوقف میشود؟


او گفت : ممکن است . در حال حاضر بسیاری از ملل غربی در نوآوری تکنولوژیک پیشتازند و این مساله آنها را هدفی برای دزدی اطلاعات میکند .  اگر این تعادل تغییر کند ، ممکن است میزان حمله ها کم شده یا هدف تغییر کند . کمی امید هم وجود دارد که دیپلماسی به زور اوضاع را تغییر دهد . حمله های سایبری زمانی که این هفته رئیس جمهور Xi اوباما را ملاقات کند دستور جلسه خواهد بود . Xi  میگوید این دو ملت آماده اند تا همکاری بر سر این مساله با قدرت همکاری کنند .
جالب است که بدانید برخی شرکت های امنیتی مانند FireEye    در موعد نزدیک دیدار از سمت چین دستور کاهش حمله ها را دیدند .

برچسب هاGlobalBotnetAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Super Mario Run به زودی برای پلتفرم Android منتشر خواهد شد