گوناگون
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

برای رسیدن به یک ربات قوی تر ، به این موجود اسب مانند دریایی بامزه نگاه کنید. یافته های جدید در مجله ی علمی نشان میدهند که اسب دریایی و دمش ممکن است الهام بخش مهندسان برای ساختن ربات های با دوام تر و انعطاف پذیر تری باشند. مطالعات دیگری نشان میدهد که عکس سه بعدی از پیوند های گیاهان ممکن است به ماشین ها ی سبک تر و قوی تری منجر شود. دانشمندان به طور فزاینده ای در حال بکار گیری عناصر طبیعی در تکنولوژِی هستند. استفاده از گیاهان و حیوانات دنیا تا پیشرفت کنند.
یکی از مولفین این مطالعات، راس هاتو از دانشگاه ارگون به  business standard گفت: مهندسین میخواهند چیزهای بادوامی بسازند که بشود  به آسانی کنترلشان کرد. ولی طبیعت چیزها را چنان قوی میسازد که به راحتی نمیشکنند. و آنقدر انعطاف پذیرند که کارهای متنوعی انجام دهند. به همین دلیل است که حیوانات الهام بخش نسل بعدی ربات ها هستند. "
دم اسب دریایی موفقیت طبیعی تاثیر گذاری است. با شکل مربع فرمی که در طول میلیون ها سال تغییر کرده و تکمیل شده و دارای یک مکانیزم انرژِی گیری است. " این به او اجازه میدهد که به علف ها و مرجان های دریایی محکم بچسبد. (آنها را بگیرد) . در یک مکان خاص بماند و به صورت معلق منتظر غذا بماند. ولی علاوه بر قدرت و دوام ؛ این دم به او اجازه میدهد تا انعطاف زیادی داشته باشد. و خیلی از حرکات  خم شدن و چرخش را انجام دهد که خیلی زودتر از شکل استوانه ای  به حالت طبیعی اش بازمیگردد.
برای آزمایش تفاوت بین یک ساختار مربعی و استوانه ای ، دانشمندان یک سری طراحی ها برای تقلید شکل دم اسب دریایی انجام داده اند. با استفاده از طراحی های ال شکل و مربعی برای هر کدام. و طرح های گرد برای آن یکی. هر دو طرح را فشار دادند و پیچاندند. و فهمیدند که شکل مربعی فشردنی تر است. و میتوانستند بهتر دستکارش اش کنند. و سریع به حالت اولش باز میگشت.
هاتون گفت : ما فهمدیم که این معماری مربعی ؛ چالاکی و مقاومت بیشتری در مقابل شکارچی ها دارد. و این که به صورت طبیعی و سریع از حالت پیچ خورده به شکل طبیعی اش باز میگردد. این برای ساختن رباتهایی که میخواهند قوی باشند بسیار مفید است ولی این هم لازم است که انرژِ ی به دست آورند و در شرایط خاص خم شوند و پیچ بخورند. "
کاربرد های این کشفیات نا تمام است. چون صنعت رباتیک دائم در حال تولید ماشین های مقاوم تر و منعطف تر است. و با این مطالعات اخیر ، به نظر میرسد که اسب های دریایی دانشمندان را یک قدم به تکمیل مطالعاتشان نزدیک تر کرده اند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

FIFA 16: واکنش شدید رئیس EA به منتقدین تیم های بانوان