پوشیدنی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

GoogleI/O امسال شاید به رویای هدست واقعیت مجازی مستقل ما خوب پاسخ نداد اما تصویری از هدف گوگل با این وسایل را برایمان رسم کرد - و اینکه اینکار چطور منظره ی دید واقعیت مجازی کاربر را تغییر میدهد ( یا نمیدهد ) Day dream که نام جدید واقعیت مجازی درون کاری شده ی android N است بیشتر برای رسیدن به gear VR است و جایگزینی گسترده
و باز ارائه میدهد .


اینکه بگوییم معرفی Daydream باعث نا امیدی بود کمی ناعادلانه به نظر میرسد ،چون ما آن را با افکار شایعه آمیز مقایسه میکنیم اما گاهی بهترین شرکت ها هم نمیتوانند کاملا در رقابت پیروز شوند و فقط تا حدی میتوانند خودشان را برسانند .


به نظر نمیرسد که daydream بخواهد از مرز ها عبور کند .پلتفرمش که مانند gear VR است با محصولات با کیفیت اندروید کار میکند . حتی قدم منطقی دیگر در گذر cardboard گوگل به VR کامل است .
تنها تفاوت اینجا بین هدست های daydream و gear VR  جدا از تفاوت زیاد در کیفیت
محتوای VR و play store است  طراحی کنترل کننده حرکتی  است .و این کنترل کننده ، تک است .  خودتان را برای بازی های یک دسته آماده کنید .
ما هنوز باید سخت افزار daydream را ببینیم و در معرفی گوگل به نظر میرسید که هیچ کدام چیزی بیشتر از آنچه در Gear VR دیدیم ارائه نمیکنند . Valve  و HTC گسترده اند و کیفیت نوآورانه دارند اما تاکنون google تنها گستردگی را داشته است . VR موبایل کاملا از مزایای بیسیم ها برخوردار نیست . Samsung gear VR بیسیم است اما بدون ردیابی مزیت بیسیم بودنش به هدر میرود .
VR های کامپیوتر تا الان احتمالا از بهترین ها هستند و تا مدتی خواهند ماند اما VR های سیار مزیت بیسیم بودن را دارند . اگر تنها بتوانید با نشستن در یک جا ردیابی شوید پس سیم نداشتن هد ستتان هیچ سودی ندارد . بیسیم بودن باید به معنای آزادی باشد ، اینکه بتوانید حرکت کنید و حرکاتتان رد گیری شوند . تکنولوژِی اینجاست . همه ی کمپانی های VR باید چند سنسور و کنترل کننده اضافه کنند . مشکل این است که آنها VR سیار را مانند دستگاه های سیار دیگر میبینند .حتی اگر یک گوشی در داخلش باشد ،VR مانند یک گوشی و تبلت نیست . سازندگان هدست های VR سیار ،باید به جای قابل حمل دیدن  آنها ،آنها را بیسیم در نظر بگیرند .تجربه ی VR را کامل کنند ؛ مانند ردگیری موقعیتی و کنترلر های ردگیری شده . به اندازه ی VR PC قدرتمند نخواهد بود اما اگر بیسیم باشد ،  ما اهمیت نمیدهیم . شاید نباید موضوع را با اسم" VR سیار " گیج کننده کنیم ، شاید بهتر باشد بگوییم "VR بیسیم " ؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اعتراض کمیسیون اروپا به اندروید گوگل