تکنولوژی
رضا رزمی۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت

فوتبال یکی از جذابترین ورزش هایی است که هر کدام از ما حداقل یک بار به تماشای آن نشسته ایم و عجیب نیست اگر این علاقه و هیجان به دنیای ربوتیک هم کشیده شود. تیم روبوتیک دانشگاه نیوکاسل در مسابقات CeBIT که در سیدنی استرالیا برگزار شد موفق شد تا در چند بخش برنده این مسابقات شود. برخی از این مدل ها همانطور که در زیر می بینید با رسیدن به محوطه جریمه همانند همتای انسانی خود، خود را به زمین می اندازند.

محققان همچنین در حال کار بر روی توانایی های این روبات ها می باشند. در این زمینه Stephan Chalup پروفسور علوم کامپیوتر، مهندس نرم افزار و سرپرست آزمایشگاه این دانشگاه گفت: ما از سال 2002 تیم فوتبال روبوتیک داریم و در حال حاضر در حال ارتقا مدل دوپا (شبیه به انسان) هستیم. بنا بر این کار بر روی این ربات ها می تواند به محققان کمک های بسیاری کند و آنها بیشتر با چگونگی فعالیت بدن انسان ها آشنا شوند. او همچنین ادامه داد که این ربات ها می توانند برای آینده تکنولوژی هم مفید واقع شوند. در حال حاضر این ربات های فوتبالیست دارای حافظه، هوش و مغز مستقل هستند و بصورت مستقل برای تصمیم گیری در باره شرایط موجود اقدام می کنند.
Stephan Chalup امیدوار است تا با ارتقا این ربات ها و تولید آن در سایز های مشابه انسان بتوان در سال 2050 مسابقه ای بین تیم ربات های فوتبالیست و انسانها برگزار کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آموزش ربات عنکبوتی برای ساخت کشتی، هواپیما واتومبیل