تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳ اسفند

آیا شارژرهای گوشی‌های هوشمند به هنگامی‌که دستگاهی به آن‌ها متصل نیست بازهم انرژی مصرف می‌کنند؟
برای آنکه مقدار انرژی مصرفی یک گوشی هوشمند و یا یک تبلت را بدانیم آزمایشی را ترتیب داده‌ایم بانام WattsUp، انرژی سنج حرفه‌ای. به کمک این آزمایش می‌توانیم مقدار انرژی مورد استفاده چنین دستگاهی را اندازه‌گیری کنیم.
انرژی برحسب کیلووات‌ساعت بیان می‌شود (KW h یا 1000w ) که معادل 3.6 میلیون ژول انرژی است. دستگاهی که 1000 وات توان را طی 1 ساعت مصرف می‌کند در واقع انرژی مصرفی آن 1 کیلووات‌ساعت است و اگر دستگاهی 100 وات توان را طی 10 ساعت مصرف کند انرژی مصرفی آن نیز 1 کیلووات‌ساعت است.
جهت محاسبه‌ی هزینه‌ها، طبق داده‌های اداره‌ی اطلاعات انرژی آمریکا که در نوامبر 2016 منتشر  شد، میانگین هزینه‌ برای مصرف 1 کیلووات‌ساعت انرژی برق در آمریکا تقریباً برابر با 0.13 دلار می‌باشد.
اگر شارژر یک گوشی هوشمند را برای چند روز و بدون آنکه هیچ وسیله‌ای به آن متصل باشد به برق وصل کنیم، متوجه خواهیم شد که شارژر نیز به‌تنهایی و بدون آنکه چیزی را شارژ کند، انرژی مصرف می‌کند. اما چه مقدار؟ بر اساس آزمایشی که بر روی شارژر مختص به iPhone صورت گرفت انرژی مصرفی ماهانه‌ی آن130 وات‌ساعت و انرژی مصرفی سالانه‌ی آن 1.5 کیلووات ساعت است که کمتر از 0.2 دلار می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه