موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

هر زمان که آیفون جدیدی معرفی می شود، انتظار داریم که ظرفیت باتری و به طبع آن شارژدهی افزایش پیدا کند.
اما در ویدیویی که اپل در آن به توضیح پیرامون تکنولوژی 3D Touch موجود در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس می پردازد، متوجه می شویم که ظرفیت باتری آیفون 6 اس جدید کاهش پیدا کرده است. اما اپل ادعا می کند آیفون جدید از عمر باتری مشابه با مدل قبلی بهره می برد.
در این ویدیو نشان داده می شود که باتری موجود در آیفون 6 اس از 1810 میلی آمپری که در آیفون 6 شاهد بودیم به 1715 میلی آمپری کاهش پیدا کرده است.
اگرچه طبیعتاً وقتی ظرفیت باتری کاهش پیدا می کند همه انتظار کاهش میزان شارژدهی را دارند، اما اپل معتقد است آیفون 6 اس می تواند تا 14 ساعت مکالمه در 3G، 10 ساعت زمان استندبای، 10 ساعت استفاده از LTE، 11 ساعت استفاده از وای فای، 11 ساعت پخش ویدیو و تا 80 ساعت پخش موسیقی را ارائه دهد. به عبارت دیگر، عمر باتری آیفون 6 اس مشابه آیفون 6 می باشد.
اگر به ویدیو دقت کنید متوجه می شوید که اپل در آیفون های جدید از یک موتور بازخورد لمسی(haptic feedback) استفاده کرده و برای قرار دادن آن در کالبد آیفون، باید ابعاد برخی از قطعات داخلی تغییر می کرد و بنظر می رسد این تغییرات گریبان گیر باتری هم شده است.
اما نیازی به نگرانی نیست، چرا که با بهینه تر شدن پردازنده ها و بهبودهای صورت گرفته در iOS 9 مصرف شارژ باتری تا حد مطلوبی تحت کنترل در آمده است. اما سوال بزرگ این است که آیفون 6 و 6 پلاس پس از آپدیت شدن به این نسخه از iOS تا چه میزان افزایش شارژدهی را ارائه خواهند کرد.
یک دلیل موجه وجود دارد که اپل هیچگاه میزان میلی آمپر باتری های آیفون را در مشخصات فنی آنها بیان نمی کند، چرا که در برابر باتری های 2500 تا 300 میلی آمپری گوشی های اندرویدی بسیار پایین بنظر می رسند.
اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های موبایل تمایل زیادی به بیان مشخصات فنی خود و مقایسه آنها با رقبای خود دارند، اپل همواره سعی می کند بر روی عملکرد محصولاتش در دنیای واقعی تمرکز کند. با هماهنگی سخت افزار و نرم افزار، اپل قادر است با مشخصات سطح پایین تر، نتایج مشابه یا حتی بهتری را بدست آورد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نقد آی فون 6 اس : یک زمین بازی لمسی سه بعدی