موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۸ تير

اپل طبق رسم هرساله خود، ماه سپتامبر را برای عرضه گوشی‌های جدید آیفون خود انتخاب می‌کند. اما امسال به نظر می‌رسد که این رویه تکرار نخواهد شد و شاهد تاخیر چند ماهه در ورود خانواده جدید آیفون‌ها به بازار خواهیم بود.
طبق گزارشی که به تازگی توسط وب‌سایت معتبر Nikkei Asian Review منتشر شده، عرضه آیفون‌های جدید به سال آینده میلادی موکول خواهد شد. به گفته این منبع خبری، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تمامی‌چهار مدل گوشی‌های آیفون جدید با تاخیر چند ماهه عرضه خواهند شد.
اگر خاطرتان باشد، Nikkei در ماه مارس امسال پیش‌بینی کرده بود که آیفون‌های 2020 با تاخیر چند ماهه و یا حتی در سال 2021 عرضه خواهند شد. منابع خبری معتبر دیگری همانند وال استریت ژورنال و بلومبرگ با انتشار گزارش‌هایی، از تاخیر در عرضه این گوشی‌ها خبر داده بودند.
با این حال، در گزارش Nikkei آمده است که اپل حداکثر تلاش خود را به کار بسته تا بتواند این تاخیر را به کمترین حد ممکن برساند. با این حال، هنوز شایعات در این رابطه زیاد است و حتی گفته می‌شود که طراحی نهایی این گوشی آماده نشده و ممکن است با توجه به گسترش دوباره این ویروس در جهان، چند ماه دیگر نیز به زمان پیش‌بینی شده اضافه شود.
طبق گزارش وب‌سایت مذکور، قطعات مربوط به فناوری 5G که قرار است در مدل‌های پیشرفته‌ تعبیه شوند، هنوز مطابق با انتظارات اپل توسعه نیافته‌اند و یکی دیگر از دلایل تاخیر در عرضه آیفون‌های جدید به شمار می‌روند. همچنین، گفته می‌شود که اپل تولید مدل‌های قدیمی‌تر خود یعنی آیفون 11، آیفون10 آر و آیفون SE را برای جبران نبود مدل‌های جدید خود، افزایش داده است.
طبق آخرین خبرهای منتشر شده، امسال از چهار مدل آیفون جدید رونمایی خواهد شد که مدل ارزان‌تر مجهز به نمایشگرهای 5.4 و 6.1 اینچی و دو مدل پیشرفته مجهز به نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی به دست خریداران خواهند رسید.
تمامی‌این گوشی از پنل نمایشگر OLED بهره خواهند برد اما پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی تنها در مدل‌های پیشرفته تعبیه خواهد شد. از سویی دیگر، اپل امسال و برای اولین بار، از سنسور لیدار در دوربین دستگاه خود استفاده خواهد کرد و گفته می‌شود که قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری دوربین نیز ارتقا خواهد یافت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه