ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در سومین کنفرانس دستاوردهای نوین امنیت سایبری با تأکید بر نیروی انسانی داخلی گفت : جوانان کشور که برای حفظ سرورها از نفوذ، امنیت سایبری، رخنه امنیتی تلاش و آگاهی بخشی در این حوزه تلاش می‌کنند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیش‌بینی آینده امنیت سایبری را از دغدغه‌های مهم این حوزه برشمرد و افزود:عدم قطعیت این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند و اینکه کسی نمی‌داند تکنولوژی به کدام سمت حرکت می‌کند به سمت سرورها یا دیوایس ها و یا به سمت کاربران نهایی و یا اینکه به سمت سیستم‌های متن‌باز حرکت می‌کنیم یا سیستم‌های بسته.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار سناریو را در خصوص آینده امنیت سایبری مطرح کرد و ادامه داد : اولین سناریو دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی و قدرت پردازش داده است و سناریو بعدی به اشتراک‌گذاری داده‌ها و ثروت آفرینی در این حوزه است و رقابت اصلی در عرصه ارتباطات و تغییر داده است.
امیر ناظمی رقابت بر سر دیوایس‌ها و نفوذ بر آن‌ها را سناریوی بعدی عنوان کرد و افزود: آخرین سناریوی که برای آینده امنیت سایبری متصور شده‌اند open dataها هستند و تلاش نفوذگران برای اینکه بتوانند اپلیکیشن‌ها را به تصرف خود درآورند و اینکه ما در جهان با این چهار سناریو روبه‌رو هستیم و کسی نمی‌داند کدام‌یک از آن‌ها اجرایی می‌شود.
گفتنی است سومین کنفرانس دستاوردهای نفوذ و امنیت سایبری در ایران به میزبانی هکر‌های ایرانی از سراسر دنیا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه