ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرو تکالیف تعریف شده در حوزه‌ی الزامات امنیتی شبکه‌ی ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقاء امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌های هوشمند را تهیه و منتشر کرد.
سید هادی سجادی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات دراین باره گفت: طبق الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات و همچنین با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تسریع در تحقق این الزامات، باید توصیه‌های امنیتی برای کسب‌وکارهای گوناگون فعال در فضای مجازی در جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی برای بهره‌برداران خدمات، تدوین و عملیاتی شود.
وی افزود: در همین راستا و به دلیل گستره‌ی وسیع تولید و استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه (اپلیکیشن)، توصیه‌های ارتقاء امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌های هوشمند تهیه و برای بهره‌برداری در اختیار صاحبان این کسب‌وکارها قرار گرفت.
سجادی خاطر نشان کرد: برای این منظور، مطالعات دقیقی با کمک صاحب نظران انجام گرفت و طی نشست مشترک با مدیران کسب‌وکارهای مرتبط در حوزه‌ی توزیع و انتشار برنامه‌های کاربردی موبایلی و اخذ نظر مشورتی و دیدگاه‌ها و دغدغه‌های آن‌ها، نخستین بسته‌ی توصیه‌های امنیتی مربوط به این حوزه تهیه و نهایی شد.
وی یکی از مشکلاتی که از سوی صاحبان کسب‌وکارها برای اجرایی شدن این توصیه‌نامه مطرح شد را نداشتن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد.
به گفته‌ی معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران، مقرر شد تا زمان تامین و تکمیل شدن آزمایشگاه‌های مربوط به هریک از توزیع کنندگان محتوا، مرکز ماهر با در نظر گرفتن اولویت‌هایی نظیر اهمیت برنامه و تعداد مخاطبان، ارزیابی‌های لازم را انجام و در صورت وجود مخاطرات احتمالی، مراتب به تولیدکننده و توزیع‌کنندگان برنامه به صورت مستقیم اطلاع داده شود.
وی تاکید کرد: فرآیند ارزیابی‌ها به صورت مشارکتی و تدریجی و براساس اولویت‌ها خواهد بود. این توصیه‌نامه در ۳ بخش تهدیدهای توزیع برنامه‌ها، توصیه‌های امنیتی برای رفع این تهدیدها و استانداردهای فنی دنیا برای امن‌سازی برنامه‌های کاربردی موبایلی، آماده و منتشر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه