ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) در رابطه با آخرین اقدامات این معاونت برای تهیه‌ی آیین‌‌نامه‌ی تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی به خبرنگار ایلنا گفت: آیین‌نامه‌ی پیشنهادی ما چهارشنبه (امروز) در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ای توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با مشارکت شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تهیه و به این شورا ارائه شده است. جزئیات این آیین‌نامه هم در صورت لزوم، توسط دبیرخانه‌ی شورای عالی هماهنگی ترافیک اعلام خواهد شد.
معاون شهردار در تشریح جزئیات این آیین‌نامه گفت: این آیین‌نامه برای همه‌ی تاکسی‌های اینترنتی تدوین شده است. بر اساس آن مشخص خواهد شد که تاکسی‌های اینترنتی چطور مجوز گرفته و این مجوز باید از سوی کدام نهاد صادر شود. همچنین بر اساس این آیین‌نامه مشخص شده که خودروهایی که توسط تاکسی‌های اینترنتی به کار گرفته می‌شوند باید چه ضوابطی داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد تاکسی‌های اینترنتی زیر بار این آیین‌نامه نروند، گفت: این آیین‌نامه در شورای عالی ترافیک کشور تصویب می‌شود، در نتیجه اگر تاکسی‌های اینترنتی از آیین‌نامه پیروی نکنند دادستانی می‌تواند جلوی کارشان را بگیرد.
لازم به ذکر است در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی بدون هیچ آیین‌نامه و مجوز مشغول به کار هستند، در سطح شهر تبلیغ کرده و میزان درآمد آن‌ها مشخص نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه