گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ آذر

به تازگی محققان هوش مصنوعی Google به پیشرفتی جذاب و چالش‌برانگیز در حوزه‌ی ترجمه‌ی هوشمند خود دست یافته‌اند. ابزار هوش مصنوعی Google برای ترجمه‌ی زبان‌های مختلف به یکدیگر، زبان داخلی خاص و اسرارآمیزی را ابداع کرده‌ است که از طریق آن می‌توان برای اولین بار زبان‌هایی را به دیگر زبان‌ها ترجمه کرد.
همان‌طور که می‌دانید، ماه سپتامبر شرکت Google هسته‌ي اصلي سيستم ترجمه‌ی خود را تغيير داد و با تقلید کارکردهای مغز انسان سیستمی به نام GNMT يا Google Neural Machine Translation را عرضه نمود. با استفاده از اين ماشين ترجمه‌ی مبتني بر شبکه‌هاي عصبي، سيستم ترجمه قادر است با دريافت‌ مثال‌هايي به بهبود کيفيت ترجمه در میان زبان‌های مختلف دنیا بپردازد.
به دنبال موفقیت مذکور، سازندگان GNMT اعلام کردند با استفاده از ابزار جدید و ابداعی زبان خاص، Google Translate توانسته نحوه‌ی ترجمه از زبان انگلیسی به ژاپنی و کره‌ای و بالعکس را یاد بگیرد. استفاده از این زبان برای ترجمه‌ی زبان‌های مختلف به یکدیگر و به معنای ایجاد شبکه‌ای از مفاهیم و کلمات در تبدیل واژه‌ها به یکدیگر، بر مبنای درک واژه‌ها در هر یک از دو زبان می‌باشد تا ترجمه‌ها دقیق‌تر و قابل فهم‌تر انجام شوند.
شایان ذکر است در روش مذکور، مفاهیم متناسب با زمینه‌ی جملات ترجمه می‌شوند. به عنوان مثال واژه‌های انتخاب شده بر مبنای این که یک متن مربوط به فلسفه باشد و یا ریاضیات و حتی علوم مهندسی متفاوت خواهد بود.

برچسب هاNLPgoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

درز تصاویری از اپلیکیشن جدید گوگل