ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱ مهر

به گزارش دیجیاتو، آنتن ۳۰ هزار موبایلی که به شکل مسافری رجیستر شده بودند قطع شده است. سامانه همتا می‌گوید این موبایل‌ها «با روش‌های متخلفانه ثبت شده بودند» اما همین موضوع به معنای آن است که ۳۰ هزار شهروند، در شهریور موبایل‌هایی را خریده‌اند که حالا برای مکالمه بی‌مصرف هستند. «مهدی محبی»، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خبر از مذاکره با سامانه همتا برای رفع این مشکل می‌دهد.
سامانه همتا تاکید ویژه‌ای دارد که خرید و فروش اطلاعات مسافرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند و سپس برمی‌گردند، حتی با رضایت آنها، سوء استفاده از واردات مسافری است. همتا در اطلاعیه‌اش نوشته است: «سامانه کشف تخلف همتا در برخورد با متخلفانی که با سوء استفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده برای مسافران واقعی قصد ثبت و تطهیر تلفن همراه قاچاق خود را دارند، بطور مستمر و قاطع اقدام نموده است.»
اکنون مهدی محبی درباره چرایی قطع آنتن این موبایل‌ها به دیجیاتو می‌گوید: «این موبایل‌ها به شکل مسافری وارد شده‌اند اما نکته اینجاست که به نام خود کسانی که پاسپورت‌شان مهر خروج از کشور دارد، فعال نشده است. به همین دلیل، سامانه همتا در حال قطع آنتن این موبایل‌هاست.»
اما مسئله اینجاست که این موضوع، خریداران نهایی را در شرایط اقتصادی فعلی تحت تاثیر قرار داده است. رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در پاسخ به این سوال که اتحادیه در این زمینه چه اقدامی انجام داده است، می‌گوید: «ما در حال مذاکره و پیگیری این مسئله از طریق همتا هستیم. اگرچه در این میان تخلف شده است، اما این مسئله ناشی از بی‌اطلاعی اعضای ما بوده است. از همتا خواهش کرده‌ایم تا مساعدت کنند و از این به بعد اگر تخلفی اتفاق افتاد، آنتن‌ها را قطع کنند. چون حالا این موبایل‌های قطع شده باید از کشور خارج شود و همین مسئله به کشور ضرر می‌زند. از طرفی پس دادن و پس گرفته این گوشی‌ها هم برای مردم و کسبه هزینه دارد.»
اما اکنون افرادی که این ۳۰ هزار موبایل را خریده‌اند باید چه کنند و اگر همتا درخواست اتحادیه را قبول نکند، راه‌حل چیست؟ محبی در پاسخ می‌گوید: «در آن زمان باید بحث کنیم و راه‌حل دیگری پیدا کنیم. حالا تصمیم با دولت است که ببیند چه باید کرد. اتحادیه‌ها هم تصمیم دولت را اجرایی می‌کنند.»
این جدی‌ترین برخورد همتا با موبایل‌های مسافری است که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. با این حال باید دید سرنوشت افرادی که ۳۰ هزار موبایل را خریده‌اند، چه خواهد شد. تا آن زمان، بهتر است خریداران در خرید موبایل‌هایی که به شکل مسافری رجیستر شده‌اند، دقت بیشتری داشته باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه