ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

مدیر پیام‌رسان بومی «بله» با تشریح امکان نقل‌وانتقال پول از طریق این پیام‌رسان بومی، گفت: امکان ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک از طریق این پیام‌رسان فراهم است.
کاظم کیال در گفتگو با مهر، با بیان اینکه پیام‌رسان «بله» یک پیام‌رسان مالی است، اظهار داشت: این پیام‌رسان علاوه بر احتیاجات روزمره، بستری برای توسعه‌ی کسب‌وکارها و تسهیل خدمات است. به‌ نحوی که امکان انتقال و دریافت و پرداخت پول از طریق این بستر فراهم‌ شده است.
وی با بیان اینکه کاربران این پیام‌رسان می‌توانند به‌ راحتی و بدون نیاز به خروج از این بستر و اتصال به درگاه بانکی، تعاملات بانکی و مالی خود را انجام دهند گفت: امکان اتصال به شبکه‌ی شتاب بیش از ۱۶ بانک در این پیام‌رسان فراهم‌ شده و به‌ زودی تعداد معدود باقی‌ مانده از بانک‌های کشور نیز به این بستر افزوده می‌شوند.
مدیر پیام‌رسان بومی «بله» با بیان اینکه در این اپلیکیشن پایه‌ای‌ترین زیرساخت برای تعاملات مالی ایجاد شده است، اضافه کرد: امکان خرید و فروش، صدور فاکتور برای کاربران به‌ صورت شخصی و نیز در کانال و همچنین جابه‌جایی پول در این نرم‌افزار دیده‌ شده است.
کیال با اشاره به اینکه درحال‌ توسعه‌ی زیرساخت‌های این پیام‌رسان برای تقویت خدمات فروش هستیم تأکید کرد: به‌ زودی امکاناتی به این نرم‌افزار کاربردی افزوده می‌شود تا مدیریت کسب‌وکارها تسهیل شود. در همین حال یک سری خدمات را برای رسانه‌ها توسعه‌ خواهیم داد تا اپلیکیشنی تعاملی را شاهد باشیم؛ در حال‌ حاضر امکان لایک کردن وجود دارد و امکان کامنت گذاشتن نیز به‌ زودی اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تسهیل به‌روزرسانی کانال‌ها در این پیام‌رسان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: از طریق زیرساخت بات این پیام‌رسان، ظرفیت اتوماسیون خدمات دولت الکترونیک وجود دارد. در حال حاضر خدمت بانک‌ آفیسر بانک ملی روی این پیام‌رسان ارائه‌ شده و مشتاقیم به‌زودی خدمات شهرداری و پلیس +۱۰ نیز روی این پیام‌رسان فعال شود. ضمن اینکه در حال حاضر بعضی خدمات بانکی مانند اعلام موجودی، استعلام و پرداخت قبوض روی این پیام‌رسان فعال است.
کیال با تأکید بر اینکه فرآیندهای خدمات دولت از طریق پیام‌رسان «بله»، اتوماسیون خواهد شد، افزود: با این امکان، دیگر این پیام‌رسان فراتر از بستری برای ارسال پیام خواهد بود و درگاهی برای امور جاری و اداری مردم و ایجاد رابطه‌ی تعاملی مردم با کسب‌وکارها و ادارات دولتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هلدینگ فناوری سداد وابسته به بانک ملی در این پیام‌رسان سرمایه‌گذاری کرده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه در این پیام‌رسان از زیرساخت‌های امنیتی بانک ملی استفاده‌ شده است، عملیات انتقال بانکی با رعایت جوانب امنیتی و رمزنگاری‌شده، صورت می‌گیرد و در آن استانداردهای مد نظر رعایت شده است.
مدیر پیام‌رسان بومی «بله» خاطر نشان کرد: تائید اینکه انتقال پول در اپلیکیشن «بله» از طریق خود فرد انجام شود در این پیام‌رسان وجود دارد و با توجه به اینکه بستر این تعاملات مستقیماً به درگاه بانکی متصل است، امکان پیگیری فعالیت‌های مالی و جلوگیری از کلاه‌برداری ممکن خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه