تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

خودرو متصل به اینترنت و خودروی خودران بخشی از کلمات کلیدی در نشست «آی تی یو» یا دنیای تله کام در بانکوک تایلند بوده است. این وسایل نقلیه زندگی را ساده و راحت، ایمن و دلپذیر می نمایند.
کارخانه ای در بریتانیا که چینی ها صاحب آن هستند، خودرویی را نیز برای معتادان طراحی نموده اند این شرکت امیدوار است با این طراحی این قشر آسیب دیده به زندگی دوباره برگردند. یکی از کارشناسان این شرکت با نشان دادن نحوه کار این فناوری می گوید: «وقتی داخل خودرو هستید و می خواهید وای فای را به روش هات اسپات راه بیندازید، اینجا را فشار می دهید و از تلفن همراه خود به آن دسترسی دارید و در تمام طول مسیر می توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال من به این وای فای (ام جی جی اس) وصل هستم،و می توانم از آن استفاده کنم و یا در مثالی دیگر با استفاده از اپلیکشین و جهت یاب ماهواره ای (جی پی اس) برای موقعیت یابی، زمانیکه نمی دانید خودروی تان در پارکینگ کدام است، براحتی آن را بیابید.»  به این ترتیب که، زمانیکه چراغ ماشین را روشن میکنید با صدای بوق آن میتوانید خودروی خود را پیدا کنید.
اینترنت گردی در خودرو بسیار جالب و سرگرم کننده است. ولی هدف سردمداران صنعت خودرو و ارتباطات در این نشست فراتر از این است. هدف آنها جلوگیری از مواجهه با موانع و بهبود ایمنی بیشتر با بهره بردن از فناوری «فایو جی» است.

رییس یک شرکت اطلاعاتی و ارتباطی تایلندی می گوید: «با این فناوری نه تنها با خودرو بلکه به عابر، دوچرخه خانه، تلفن همراه و مرکز داده ها ارتباط دارید، یعنی شما می توانید اطلاعات بیشتری درباره ترافیک، وضع آب و هوا در اختیار داشته باشید. در نتیجه تنها خودرو به خودرو نیست بلکه خودرو به بسیاری چیزهای دیگر وصل است.»
عملی کردن این فناوری، نیازمند همکاری دو صنعت مختلف خودروسازی و فناوری ارتباطی اطلاعاتی است. یکی از مسئولان اداره استانداردهای صنعتی و اطلاعاتی تایلند می گوید: «کار زمینه مشترکی پیدا کرده است زیرا سازندگان خودرو می دانند" فایو جی" برای آنها بسیار مفید است. ما می دانیم که صنعت خودروسازی فرصت تجاری و خدماتی فوق العاده ای است.»
به گفته خودروسازان و نابغه های فناوری، هنوز موانع زیادی در راه است ولی خودروی خودران بخشی از آینده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
Barnypok
۳:۱۲ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي
B7YRBK http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
ارسال دیدگاه