ایران
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

در سایت رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای ایران، خبر جدیدی در مورد یک اتفاق نادر در جشنواره‌ی بین المللی IMGA منتشر شده است. در این خبر آمده است در حالی که روز گذشته و پس از اعلام نامزدهای جشنواره ی بازی‌های موبایل IMGA خاورمیانه، بازی‌سازان ایرانی با کسب ۱۶ نامزدی بالاتر از بازی‌سازان کشورهای منطقه ایستادند، عوامل این جشنواره بازی‌های ایرانی را حذف کردند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در حالی که نسخه ی جهانی این جشنواره بیش از ۱۵ سال قدمت دارد و یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه ی بازی است، اتفاقی نادر و عجیب در جشنواره‌ی خاورمیانه آن رخ داده است.
این در حالی است که تا دیروز در صفحه ی مربوط به قوانین این جشنواره نام کشور ایران در بین کشورهایی که امکان حضور را دارند وجود داشت، اما اکنون نام کشورمان از صفحه ی قوانین حذف شده است.
نسخه ی خاورمیانه ی این جشنواره برای دومین سال است که برگزار می‌شود و سال گذشته به دلیل عدم اطلاع رسانی، بازی‌سازان ایرانی در آن شرکت نداشتند. اما حضور پر رنگ بازی‌های ایرانی و کیفیت بالای آن‌ها در این دوره در بین دیگر بازی ها کاملا مشهود بود.
واحد بین‌الملل و حقوقی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال مذاکره و پیگیری این حذف ناجوانمردانه است و تمام تلاش خود را برای احقاق حق بازی‌سازان ایرانی به‌ کار خواهد بست. دومین دوره ی مسابقات IMGA در منطقه ی خاورمیانه و شمال آفریقا، ۲۰ آبان ماه در کشور عمان برگزار می‌شود و هم‌اکنون بازی‌هایی که نامزد شده‌اند در معرض رای عمومی قرار دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه