تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور

یک شرکت استارت آپ به نام Proterra سال ها بر روی ساخت یک اتوبوس برقی کار کرده است و حالا مدل جدید اتوبوس های برقی این شرکت با نام تجاری Catalyst E2 می توانند 350 مایل (یا حدوداً 560 کیلومتر) را بدون شارژ مجدد بپیمایند. این رقم از رکورد خودروی مدل اس تسلا که 300 مایل بود نیز بیشتر است. همچنین مدل قبلی ساخت همین شرکت رکورد 258 مایلی را ثبت کرده بود.
به نظر بسیاری از کارشناسان اتوبوس های برقی بهتر از خودروهای برقی هستند، چرا که نیاز به ایستگاه های شارژ برقی متعدد برای آن ها نمی باشد و به علت مشخص بودن مسیر رفت و آمد آنها کافی است در نقاط درون مسیر تعدادی ایستگاه ساخته شود. همچنین ممکن است همه نتوانند یک خودروی برقی بخرند اما استفاده از اتوبوس برای همگان امکان پذیر است.
اتوبوس های فوق توسط دو باتری عظیم الجثه 660 کیلووات ساعتی تغذیه می گردند. بدنه سبک آن و نیز ترمزهای بازتولیدکننده نیز در رسیدن به این رکورد شگفت انگیز موثر هستند. ترمز بازتولیدکننده نوعی از ترمز است که در هنگام گرفتن ترمز توسط راننده انرژی حرکتی را به صورت شارژ برای باتری در می آورد. تنها چیزی که ممکن است خریداران بالقوه را از خریدن این اتوبوس منصرف سازد، قیمت 800 هزاردلاری آن است که دو برابر یک اتوبوس گازوئیلی عادی است. البته پروترا امیدوار است دولت به خاطر جنبه های مثبت این محصول مقداری یارانه برای خریداران اختصاص دهد. با این حال اگر در لس آنجلس هستید، تا سال آینده میلادی شاهد حضور این خودرو در خیابان ها هستید.

برچسب هاProterra
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اگر به دنبال ویندوز اورجینال هستید، ویندوز 10 را با این کاور خریداری کنید