تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ خرداد

کمپانی لوکال موتورز و آی بی ام ، اتوبوسی برقی و بدون راننده طراحی کرده اند.
این خودرو قادر به پاسخگویی سوالات مسافران خواهد بود.سیستم کامپیوتری خودرو با رایانه مرکزی آی بی ام در ارتباط است و پس از طرح سوال داده ها را تجزیه تحلیل کرده و سپس پاسخ مناسب را ارائه می دهد.

خودرو چطور کار می کند؟

این اتوبوس اُولی نام دارد و دارای 12 صندلی برای سرنشین ها می باشد و همانطور که گفته شد؛ سیستم کاملا اتوماتیک است در نتیجه کابین و صندلی راننده ندارد .
اُلی با استفاده از سیستمGPS، آداپتور ، حسگر نوری اپتیکال وهمچنین دوربین بیرونی حرکت خواهد کرد. حداکثر سرعت آن برابربا ، 20 کیلومتر بر ساعت است و با یک ساعت شارژ مسیری 51 کیلومتری را طی می کند.
مسافران قادر به برقراری ارتباط با دستگاه خواهند بود. به عنوان مثال، می توان از او پرسید؛ چه میزان از مسیر باقی مانده است و یا دمای کابین و خارج چند درجه است.
آی بی ام واتسون، در ساخت اُولی سعی کرده بالاترین تکنولوژی را به کار بندد تا او دقیق ترین و کامل ترین پاسخ ها را ارائه دهد.


اولین اتوبوس اُولی به زودی در خیابان های واشنگتن به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی شروع بکار خواهد کرد و سپس در لاس وگاس و میامی حمل و نقل شهری را انجام خواهد داد. این پروژه همچنین قرار است درکپنهاگ برلین و کانبرا آغاز شود. شاید اُولی اولین اتوبوس بدون راننده جهان تبدیل شود و بتواند آغازگری برای حمل و نقل اتوماتیک باشد؛ البته برای این کار باید قوانینی برای وسایل نقلیه اتوماتیک وضع گردد.


سازندگان این اتوبوس را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی در عرض 10 ساعت تولید کرده و سپس طی چند روز قطعات را به یگدیگر متصل کرده اند.



برچسب هاOlliBusDriver
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مدارک و شواهد از وجود بدافزار روسی در لپ‌تاپ یک شرکت الکتریکی آمریکایی