گوناگون
رضا حسن زاده۰:۲۳ - ۱۳۹۳ جمعه ۲۳ آبان

بر اساس پست تازه منتشرشده‌ای در فروم‌های گفت و گوی وبسایت bbs.feng.com، یکی از کاربران چینی با نام کاربری xyqo58775 موفق به اجرای ویندوز ۹۸ بر روی دستگاه آیفون ۶ پلاس شده است. جالب‌ترین قسمت ماجرا این است که ظاهراً این کاربر بدون جیلبریک‌کردن دستگاه موفق به انجام چنین کاری شده است.


البته این نخستین باری نیست که فردی موفق به پورت‌کردن سیستم عامل ویندوز بر روی دستگاه آیفون می‌شود. نخستین بار در سال ۲۰۰۹ یک هکر روسی موفق به اجرای سیستم عامل ویندوز ۹۵ بر روی یک دستگاه آیفون ۳G شده بود. اما می‌توان اینطور گفت که این نخستین باری است که فردی موفق به اجرای نسخه‌ی ۹۸ این سیستم عامل بر روی دستگاه آیفون ۶ پلاس، آن هم بدون بهره‌گیری از جیلبریک می‌شود. این شخص در اظهارات خود طی پستش اعلام کرده است که به کمک اپلیکیشن iDos که در این لینکبر روی اپ استور موجود است موفق به انجام چنین کاری شده است. این اپلیکیشن یک شبیه‌ساز برای انجام بازی‌های سیستم عامل داس بر روی آیفون و آیپاد است. البته او برای آن که عملیات را با موفقیت انجام دهد قسمت‌های مختلفی را داخل اپلیکیشن ویرایش کرده است.


xyqo58775 این کار خود را چندان محیرالعقول نمی‌داند و می‌گوید تنها با استفاده از ابزارهایی که پیش از این توسط توسعه‌دهندگان دیگر ساخته و عرضه شده به انجام چنین کاری نائل آمده است. او نوشته است که اجرای ویندوز XP نیز از نظر فنی بر روی آیفون امکان‌پذیر است، اما نصب‌کردن آن به روش مشابهی که با آن ویندوز ۹۸ نصب می‌شود موجب بروز خطایی می‌شود که روند نصب را متوقف کرده و اپلیکیشن را می‌بندد. xyqo58775 فعلاً راه‌حلی برای این موضوع ندارد و گفته است که در وقت‌های آزاد خود به تلاش برای حل این مشکل خواهد پرداخت.


این کاربر آموزش نصب را مرحله به مرحله شرح نیز داده است. البته متن آموزش به زبان چینی است و فعلاً ترجمه‌ی انگلیسی آن جایی منتشر نشده است. در صورتی که علاقه‌مند به امتحان‌کردن این روش هستید و فکر می‌کنید به کمک سرویس‌هایی نظیر مترجم گوگل از عهده‌ی فهم آن بربیایید، هر چند شاید اجرای ویندوز ۹۸ بر روی آیفون چندان مزیت بخصوصی نداشته باشد، اما برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به دنبال تجربه‌های نو و جالب هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آموزش جیلبریک آی او اس 8