سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

در سال‌های اخیر، چیپ‌ست‌های مادربرد تغییرات چندانی نداشته‌اند. البته اگر پشتیبانی از استانداردهای جدید و حافظه‌های ذخیره‌سازی چون M.2 برای SSDها، درگاه Thunderbolt و سرعت حافظه‌ای بالاتر را از آن فاکتور بگیریم.
اما احتمال دارد Intel چیپ‌ست‌های سری ۳۰۰ خود را در سال ۲۰۱۷ با تغییراتی همراه سازد. اگر شایعات صحت داشته باشند، این شرکت می‌خواهد بخش WiFi و USB 3.1 را وارد چیپ‌ست‌های خود کند.
هر دو استاندارد می‌توانند برای کاربران مفید باشند. طبق گزارشات منتشر شده، Intel قصد دارد در چیپ‌ست‌های خود از USB 3.1 نسل دوم با سرعت 10Gbps استفاده کند. البته کاربران زیادی احتمالا به چنین درگاهی نیاز پیدا نمی‌کنند. اما به هر حال این تکنولوژی  می‌تواند برای صفحه‌نمایش‌های ثانویه و یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی با کارایی بالا مورد استفاده قرار گیرد.
اگر Intel بخش WiFi را در داخل چیپ خود بیاورد، احتمالا از ماژول‌های رادیویی خود برای این امر استفاده نماید. این می‌تواند به  معنای ایجاد فضای بیشتر برای قرارگیری مدار آن در داخل CPU و یا قرار گرفتن به صورت پکیج جداگانه در آن صورت گیرد.
نکته‌ی منفی این کار می‌تواند برای شرکت‌هایی چون Realtek، Broadcom و Asmedia باشد که چیپ‌های مکملی WiFi و یا USB 3.1 را برای پردازنده‌های Intel و AMD ارائه می‌داده‌اند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری Samsung بر روی تولید چیپ در خاک آمریکا