سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ دي

به گزارش رویترز، طبق اظهارات یکی از مدیران اجرایی در خلال دادگاه کوالکام و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، در روز جمعه، اپل با سامسونگ و مدیاتک همراه با اینتل برای تامین تراشه‌های مودم 5G برای آیفون‌های ۲۰۱۹ مذاکره می‌کند.
در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، اپل این تراشه‌ها را فقط از کوالکام تامین می‌کرد. این تراشه‌ها امکان اتصال آیفون‌ به شبکه‌های بی‌سیم را فراهم می‌کند. از آغاز سال ۲۰۱۶، اپل این تجارت را بین اینتل و کوالکام تقسیم کرد، اما در سال ۲۰۱۸، تامین این دسته تراشه‌ها را تنها به اینتل واگذار کرد.
اما مدیر زنجیره‌ی تامین اپل، Tony Blevins روز جمعه اعلام کرد اپل در سال جاری مدیاتک و سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین رقبایش در بازار گوشی هوشمند، را هم برای تامین تراشه‌های نسل آینده‌ی شبکه‌های بی‌سیم معروف به 5G در نظر گرفته است. انتظار می‌رود راه‌اندازی این شبکه‌ها از سال جاری آغاز شوند و سرعت داده‌های سریع‌تری را نسبت به شبکه‌های 4G ممکن سازند.
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، کوالکام را به سو استفاده از صدور مجوز ضد رقابتی برای حفظ برتری‌اش در بازار تراشه‌های مودم متهم کرده است.
Blevins گفت، مذاکره با سامسونگ که گوشی‌های Galaxy و Note آن رقیب iPhone هستند، برای اپل حرکتی متعادل نیست، اما در حال حاضر، سامسونگ بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی قطعات اپل است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه