ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه‌ی سایبر گفت: احتمال قطع اینترنت کم است اما احتمال تهاجم سایبری به زیر ساخت‌های کشور وجود دارد.
سردار غلامرضا جلالی در نشست روسای کمیته‌های پدافند غیر عامل دستگاه‌های اجرایی ملی اظهار کرد: شرایط امروز کشور شرایط ویژه‌ای است، آمریکایی ها در تابستان به دنبال ایجاد تابستان داغ برای کشور ما بود اما در پاییز به این نتیجه رسیدن که اطلاعات آن‌ها که از سوی منافقین بوده نادرست است بنابراین رویکرد خود را تغییر داده و به سمت فشار اقتصادی و افزایش تحریم‌ها برای تغییر رفتار رفته‌اند.
وی تهدید ترکیبی یا هیبریدی را استراتژی جدید آمریکا علیه ایران دانست و گفت: آمریکا در جنگ ترکیبی مردم را هدف قرار داده و با جنگ روانی با استفاده از رسانه به دنبال ایجاد نا امیدی از انقلاب و فشار روانی و اقتصادی بر مردم و ایجاد بحران و آشوب است.
سردار جلالی ادامه داد: تهدیدات دیگری که می تواند متوجه کشور باشد تهدیدات سایبری است، البته احتمال قطع اینترنت کم است اما احتمال تهاجم به زیر ساخت‌ها وجود دارد.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: این تهدیدات ماهیت نظامی نیست اما با مسائل ملی و پولی ما درهم آمیخته شده و تشخیص تهدیدات برای برخی افراد و سازمان‌ها دشوار است. از سوی دیگر فراگیر شدن فناوری و تجهیزات موجب شده در کنار مزایایی که در آن‌ها وجود دارد می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات ما به خارج و استفاده دشمنان از این داده‌ها وجود دارد.
وی ادامه داد: سرورهای شبکه‌های اجتماعی و مراکز جمع‌آوری داده‌ها در خارج از کشور هستند بنابراین می‌تواند مورد استفاده دشمنان قرار گیرد البته ما نمی‌خواهیم فناوری گریز باشیم اما نباید از تهدیدات آن‌ها غافل شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه