ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

به گزارش پیوست، بعد از خروج شرکت خارجی MTN از سرمایه‌گذاری در پروژه‌ی اپراتور چهارم(فیبرنوری) حالا خبرهایی در مورد مکاتبات شرکت‌ ایرانیان‌نت مجری اتصال فیبرنوری به ساختمان‌ها با اپراتور دوم تلفن‌همراه‌ (ایرانسل) در این طرح شنیده می‌شود.
محسن باقری چناری، مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت، ضمن اعلام اینکه با بازگشت تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز شرکت MTN از ادامه‌ی فعالیت در پروژه‌ی اپراتوری چهارم منصرف شده، تاکید می‌کند که ایرانیان‌نت به دنبال راه‌ جدید برای جذب سرمایه‌ی اجرای اپراتور چهارم است.
چناری در خصوص گمانه‌زنی برای ورود اپراتور دوم تلفن‌همراه برای سرمایه‌گذاری در این طرح می‌گوید: «دو ماه پیش و در جلسه‌ای که مدیران ارشد MTN با وزیر ارتباطات داشتند آن‌ها پیشنهاد ورود ایرانسل به این طرح را به عنوان سرمایه‌گذار دادند.» به باور باقری چناری، از ابتدا هم MTN برای توسعه‌ی بخش موبایل خود در ایران به واسطه ایرانسل به دنبال سرمایه‌گذاری در اپراتور چهارم بود.
او در پاسخ به اینکه آیا مذاکره با ایرانسل برای حضور در این پروژه به عنوان سهامدار شروع شده است اعلام می‌کند: « در این زمینه با ایرانسل هم صحبت شده، هم مکاتبه شده است. در واقع مذاکرات ما با ایرانسل جدی است ولی آن‌ها تا این لحظه اظهار تمایل مکتوبی برای حضور در این طرح نکردند.»
مذاکرات ایرانیان‌نت با شرکت MTN از سال ۹۴ آغاز شد که در نهایت بهار سال ۹۶ خبر توافق نهایی این شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ی اپراتور چهارم شنیده شد. اما در نهایت این شرکت خارجی در تابستان سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز، بازگشت تحریم‌های جدید و همچنین نقض شدن برخی از پیش‌شرط‌هایش به دنبال اجرای مصوبه‌ی ۲۶۰ رگولاتوری اعلام کرد از ادامه کار در این پروژه منصرف شده است. سال گذشته در حاشیه‌ی امضای این توافق‌نامه MTN با شرکت ایرانیان‌نت، محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یادزدهم اعلام کرد که با انجام این توافق ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار هم به‌ صورت غیر مستقیم در حوزه‌ی اتصال فیبرنوری به منازل سرمایه‌گذاری می‌شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه