موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

پزشکان یکی از اختلالات بینایی را،  "کوری گوشی همراه" می نامند . آنان می گویند؛ استفاده از گوشی های هوشمند در تاریکی شب؛ سبب کاهش جدی قدرت بینایی در افراد خواهد شد.
علائم یکسان در دو فرد بریتانیایی، سبب شد متخصصین در این مورد تحقیقاتی را انجام دهند .فردی 22 ساله، پس از مراجعه به پزشک از وضعیت بینایی خود میگوید" چشم راست من مدتی است که نسبت به چشم چپ دید کمتری پیدا کرده است .این کاهش دید چندین بار است که، در طول سال برای من ایجاد شده است .هنگامی که این عارضه شروع می شود، من تنها قادر به دیدن اشیا با چشم راست خود هستم، در حالی که چشم چپ در حالت طبیعی قرار دارد .سپس بعد از یک روز، این حالت به صورت نرمال بازمی گردد"
بیمار 40 ساله دیگری با علائم مشابه، به پزشک مراجعه کرده و ادعا می کند هر روز صبح پس از برخاستن از خواب، به مدت 15 دقیقه توانایی دیدن اشیا را با یک چشم ندارد و این حالت چندیدن بار برای ا،و طی شش ماه اخیر ایجاد شده است.
 

عیب شناسی

کارشناسان علل این پدیده شایع را، چندمورد تخمین می زنند: 1. لخته شدن خون در عروق2. اختلال یا نقص اعصاب و 3. تومور در مغز، اما این پزشکان پس از بررسی های جامع متوجه اختلال " کوری گوشی همراه " شدند؛ آنان دریافتند، این دو فرد قبل از خواب در اتاق تاریک، مدتی از گوشی خود استفاده می کنند.
با توجه به این واقعیت، هنگامی که فرد در تختخواب خود با گوشی خود کار می کند، یک چشم به صفحه نمایش روشن و دیگری سطح بالش را می بیند .شکست نور پس از برخورد با بالش، در چشم دیگر این عارضه را ایجاد می کند.

به گفته پزشکان، این دو زن، صفحه نمایش گوشی خود را تنها با یک چشم نگاه می کردند. "قطع" ارتباط  چشم دوم، سبب ایجاد اختلال تعادل بصری می شده است.پزشکان می گویند؛ با این حال، اگر با هر دو چشم، به صفحه نمایش نگاه کنید، هیچ مشکلی وجود  نخواهد داشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پیروزی حقوقی اپل، دستگاه های سامسونگ را در معرض خطر قرار داد