ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت

عضو کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: باید باندهای مختلف در فرکانس های مختلف به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرند ضمن اینکه برای نیاز آینده به 5G ،IoT و خیلی چیزهای دیگر باید باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز خالی شوند.
احمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) افزود: در سال های اخبر از باندهای فرکانسی مختلفی برای توسعه نسل های سوم و چهارم تلفن همراه و دیگر ارتباطات اینترنتی استفاده شده است و تقریبا همه باندها پر شده اند.
او گفت: باندهای 700 و 800 مگاهرتز باندهای اقتصادی تری هم هستند و با هزینه کمتر می توان روی آنها سرویس ارایه داد بطوریکه تجهیزاتی که در این باندها مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به باندهای بالاتر خیلی ارزان تر هستند.
معتمدی افزود: با دیجیتالی شدن فرستنده های تلویزیونی این باندها خالی شده اند و وقتی باندی خالی می شود، بهتر است به صورت بهینه از آنها استفاده شود و به نظر من کار عاقلانه ای است که از این باندها به صورت بهینه برای سرویس های جدید استفاده شود.
به گفته رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر، اینترنت اشیا (IoT) سرویس جدیدی است که باندهای 700 و 800 به دلیل برد بیشتری که دارند، می توانند به توسعه سریع این سرویس کمک زیادی کنند.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فناوری های جدید در باندهای پایین تر استفاده می شوند، گفت: آزادسازی این باندها از سوی صدا و سیما به لحاظ هزینه تمام شده، تاثیر زیادی روی هزینه تمام شده سرویس نهایی که مشترکین دریافت خواهند کرد، خواهد داشت چراکه وقتی هزینه تمام شده ارایه خدمتی پایین باشد، سرویس ارزان تری هم در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه