موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۱ خرداد

هک کردن یک کامپیوتر خانگی به طوری که بتوان بر روی آن سیستم عامل مک را اجرا کرد کار سختی نیست، اما داشتن یک سیستم عامل اندروید بر روی یک گوشی آیفون به این راحتی ها هم نیست.
آقای Tendigi CTO Nick Lee کسی است که موفق به انجام این کار شده است، او با استفاده از نرم افزار و جعبه ای مخصوص موفق به اجرای اندروید Marshmallow بر روی یک iphone 6 plus شد.
با توجه به متن باز بودن اندروید و استفاده از یک بورد HiKey LeMaker و ایجاد تغییراتی، آقای Lee موفق شد توسط یک اتصال usb به lightning و البته باطری به اندازه کافی برای روشن نگاه داشتن مدار استفاده شده و آیفون با هم این کار را انجام دهد، و توسط یک پرینتر سه بعدی کیسی شیک هم برای این مجموعه درست کند!
قابل ذکر است که در واقع اندروید دقیقا بر روی سیستم عامل اپل اجرا نشده و تنها صفحه نمایش آیفون ذکر شده به این مجموعه خدمت می کند. البته با استفاده از یک نرم افزار جانبی. با اینکه صفحه نمایش آیفون با این نسخه اندروید به خوبی نمی سازد اما در عمل کارایی یک گوشی اندرویدی را به خوبی انجام داده است.
برای بازگشت به سیستم عامل اصلی اپل کافیست دکمه Home را فشار دهیم که به نظر منطقی می آید.
البته آقای Tendigi بار اولش نیست که یک سیستم عامل را بر دیوایسی که قرار نبوده بر روی آن باشد نصب می کند. در آپریل گذشته Lee توانست نسخه ای از Windows 95 را بر روی یک apple Watch اجرا و راه اندازی کند، که نشان دهنده آن است که 20 سال پیش کامپیوتر های خانگی چقدر ضعیف بوده اند.


این کیس جادویی که توسط آقای Lee ساخته شده البته قابل فروش نیست اما اگر آدمی فنی و علاقه مند باشید در بلاگ شخصی ایشان راهنمایی های مورد نیازتان قرار داده شده است.
برای بقیه ما انسان های عادی تنها گزینه، انتخاب و خرید یکی از این دیوایس ها از نمایندگی است!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب اپلیکیشن خود را برای دیوایس های قدیمی غیر فعال کرد