گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

شرکت اپل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد با همکاری تامین‌کنندگانش برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در چین مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را صرف انرژی‌های سبز می‌کند. این پروژه‌ی برق نزدیک به یک میلیون خانه را در این کشور تامین می‌کند.
دولت چین اولویت اصلی خود را کم کردن آلودگی‌ها اعلام کرده، و شرکت‌های محلی و بین‌المللی را تحت فشار گذاشته تا برای کاهش سطح بالای دود در شهرهای مهم آن و پاک کردن آبراه‌ها و خاک‌های آلوده‌ی این کشور تلاش کنند.
این سرمایه‌گذاری از طرف سازنده‌ی آیفون، همراه با ۱۰ تامین‌کننده‌ی دیگر از جمله Pegatron و Wistron برای یک دوره‌ی چهار ساله خواهد بود و این مصادف با زمانی است که ایالات متحده‌ی آمریکا و چین با یکدیگر درگیری‌های تجاری دارند.
Tim Cook، مدیر اجرایی اپل، اوایل سال جاری خواستار حفظ آرامش در روابط واشنگتن و پکن به عنوان دو اقتصاد برتر جهان شد، این دو به سمت جنگ تجاری پیش می‌روند و تعرفه‌های ترافیکی سنگینی بر میلیاردها دلار کالا تعیین کرده‌اند.
این شرکت مستقر در ایالات متحده‌ی آمریکا بخش زیادی از محصولاتش را در چین می‌سازد که در سراسر جهان از جمله خود آمریکا فروخته می‌شوند. از طرفی چین یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف اپل است، اگرچه با چالش روبه‌رو شدن با رقبای گوشی‌های هوشمند داخلی این کشور مواجه است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه