ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با تاکید بر تغییر تکنولوژی برای ارایه‌ی خدمات بهتر و‌ ارزان‌تر گفت: باید از منابع بهینه استفاده کنیم لذا به جای توسعه‌ی سیم مسی، باید اعتبارات را به سمت کشیدن فیبرنوری به روستاهای کشور ببریم.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ با مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به تهیه‌ی بانک اطلاعاتی وضعیت ارتباطات روستاهای سراسر کشور گفت: مطابق تکلیف مجلس برای برقرار کردن ارتباطات ۹۰ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار کشور‌ باید ابتدا گزارش وضعیت ارتباطی روستاهای کشور را به صورت آنلاین داشته باشیم که سامانه‌ی آن راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به ضرورت تغییر بعضی از فناوری‌ها برای خدمات بهتر و‌ ارزان‌تر به مردم افزود: با توجه به نیاز مردم و‌ همچنین تغییر تکنولوژی، توسعه‌ی سیم مسی دیگر توجیه ندارند و باید اعتبارات را به سمت کشیدن فیبرنوری به همه‌ی روستاهای کشور ببریم که البته این کار بسیار بزرگی است.
آذری جهرمی با بیان اینکه کل اعتباری که بر اساس مصوبه‌ی مجلس برای روستاهای کشور اختصاص پیدا کرده است، ۳۰۰ میلیارد تومان در سال است که با این وجود نمی‌توان توسعه‌ی ارتباطات روستاها را با هم انجام داد، اظهار‌ کرد: ضمن اینکه این اعتبارات برای توسعه‌ی خدمات دیگری چون پست نیز باید هزینه شود و فقط برای ایجاد ارتباط نیست.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و‌ امید با اشاره به اینکه طی هفت ماه گذشته همه‌ی شهرهای کشور تحت پوشش شبکه‌ی نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از منابع باید بهینه استفاده کنیم و هزینه‌ی اساسی در توسعه‌ی فیبر صورت بگیرد.
بالاترین مقام مسئول حوزه‌ی ICT کشور با بیان اینکه دولت برای توسعه‌ی خدمات شبکه‌ی ملی اطلاعات ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به ظرفیتی که دانشگاه گیلان و رشت دارد علاقمند هستیم بخشی از این اعتبار به این دانشگاه اختصاص پیدا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه